Urazil 16 tisíc kilometrů aby si vybral peníze a vyměnil kartu
ČSOB zlepšuje obsluhu bankomatů pro nevidomé klienty
Moderní technologie v bankovnictví. Loď jako banka
58. DÍL - Ideální banka 21. století: V dětském komixu ukazuje jak nemá vypadat ideální banka
41. DÍL - Ideální banka 21. století: Nejlepší produkt ideální banky na obrázku. Univerzální elektronická karta
Stačilo přitom jen málo a trochu ochoty a individuálního přístupu banky, aby byl její klient spokojený a nemusel podstoupit takto drastickou a náročnou zkoušku. Australan Robert Lewis totiž musel nalétat tisíce kilometrů, aby dosáhl možnosti vybrat si finanční prostředky ze svého účtu.
Aby si mohl totiž hotovost z účtu vybrat, případně s ní jakkoliv nakládat, musel si vyměnit kartu, kterou mu pobočka banky v jeho zemi odmítla uznat s tím, že tato karta není kompatibilní s nově instalovanými bankomaty, které tuto kartu nepřijaly. Nebyla možnost ani vybrat na pobočce a tak bylo klientovi doporučeno, aby si dojel do deset hodin vzdáleného Australského města Sydney do pobočky banky HSBC. Zde si měl vyplnit potřebné formuláře a obdržet po té novou kartu, kterou by již nové bankomaty bez problémů akceptovaly.
Jaké však bylo klientovo překvapení, když mu odmítli novou kartu vydat s tím, že jím uváděné údaje jsou jiné než ty, které mají uvedené v pobočce banky v Hong Kongu, která kartu klientovi vydala. Nebyla tak jiná možnost, než aby klient odcestoval do Hong Kongu, kde by mu měli kartu vyměnit. Problém byl jen v tom, že tato cesta trvala mnoho hodin, představovala přes deset tisíc kilometrů a vysoké náklady. V Hong Kongu nakonec chtěli po svém klientovi pouze předložení cestovního pasu, dle něhož si ověřili požadované informace a kartu klientovi vydali.
Je přitom zřejmé, že si mohla pobočka stejné banky v Sydney a pobočka v Hong Kongu potřebné informace odfaxovat či poslat jiným způsobem, což je v době informačních technologií běžné. Absurdita tohoto postupu je překvapující a to tím spíše, když se objevuje u uznávané mezinárodní banky. Klient nyní požaduje po své bance náhradu škody, která mu byla absurdním postupem banky způsobena.
Zaujal vás tento článek? Čtěte i další zajímavé informace a komentáře na našem serveru Bankovní poplatky ZDE!
Další články k tématu
Počet klientů, kteří změnili dodavatele elektřiny