Vrba:
Banka odstoupila od smlouvy bez písemného upozornění. Klient za to platí


11. 08. 2016  00:29     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - VRBA: Klient kritizuje svou banku, která mu dle jeho vyjádření nedala písemně vědět o odstoupení od smlouvy. To bylo důvodem až 4 tisícové škody, která klientovi vznikla. Co na to banka? ČTĚTE DÁLE! 

Vrba: Banka odstoupila od smlouvy bez písemného upozornění. Klient za to platí




Na stížnost klienta banka reaguje v rámci stížnosti, která byla podána bankovnímu ombudsmanovi. S případnými výsledky řešení budeme informovat v dalších dílech článku.

 

STÍŽNOST KLIENTA:

Dne 28.4.2016 jsem si na pobočce ČSOB v Karlíně na Křižíkově otevřel v očekávání příchozí platby v EUR účet v příslušné měně.

Podepsali jsme smlouvu v papírové verzi, a jak jsem se o několik dnů přesvědčil, v internetovém bankovnictví účet byl otevřen s nulovým zůstatkem. Dle smlouvy měly být poplatky hrazeny z mého CZK účtu.

26. 5. 2016 dorazila očekávaná platba. To jsem zjistil ovšem až 30. 5. 
pohledem na můj CZK účet v internetovém bankovnictví, kde náhle přibyla vysoká platba v CZK. Velmi rychle jsem si dal dohromady, kolik je jedna a jedna a volal na pobočku ČSOB, kde mi vedou účet, co se děje, kde je můj EUR účet a proč mi platbu připsali na CZK účet.

Paní mi sdělila, že EUR uzavřeli, protože jsem na něm po uplynutí deseti dnů neměl minimální zůstatek. Hbitě jsem si k ruce vzal smlouvu a zjistil, že obsahuje jeden článek, který ČSOB v případě, že zůstatek účtu po uplynutí deseti dnů od jeho otevření není alespoň minimální, opravňuje od smlouvy ODSTOUPIT. Nicméně u písemně uzavřené smlouvy o běžném účtu by i odstoupení mělo být písemné, k tomu však ani přinejmenším nedošlo.

Dáma na pobočce ČSOB Na Poříčí argumentovala, zcela scestně, tím, že oni od smlouvy odstoupili tím, že mi účet zrušili. Zjevně její právní povědomí je na ještě nižší úrovni, než to moje. A doporučila mi, abych věc reklamoval. Neprodleně jsem tak učinil.

Teprve dnešního dne jsem dostal vyrozumění od ředitele mé pobočky (!!!!) pana Brčáka, že reklamace se zamítá, a že ČSOB postupovala korektně. 
Jeho vyjádření kopírují níže. Zcela ignoroval, že mne o odstoupení od smlouvy ani o uzavření účtu nijak neinformovali, a že ani nevrátili plnění, ke kterému došlo (k čemuž jsou povinni v případě skutečného odstoupení od smlouvy dle příslušných ustanovení Obchodního zákoníku).

Tento postup mne děsí - co když mi teď zavřou běžný účet v CZK a své peníze tam uložené již neuvidím? A na reklamaci mi pan ředitel (tedy de facto viník) odpoví, že on shledal, že je vše v pořádku? Moje ztráta z této transakce díky nevýhodnému směnnému kurzu EUR/CZK je téměř 4.000,- Kč.

REAKCE BANKY:

Pěkné odpoledne, 
se svou nespokojeností se klient obrátil také přímo na ČSOB, konkrétně na útvar Ombudsmana banky. Záležitost s veškerou péčí prověřujeme a klient o tom již obdržel notifikaci. Omlouvám se, bližší informace k tomuto případu Vám s ohledem na bankovní tajemství nemohu sdělit. O výsledku šetření samozřejmě bude po jeho ukončení klient bankou informován.

Děkuji za pochopení a přeji Vám příjemný zbytek dne.

DALŠÍ STÍŽNOSTI A REAKCE BANK V NAŠÍ VRBĚ NALEZNETE ZDE!



Vrba: Banka odstoupila od smlouvy bez písemného upozornění. Klient za to platí

Diskutovat (0)