Je legální požadovat poplatek za vedení úvěrového účtu od podnikatelů?
Právní poradna BP: Rozhodnutí finančního arbitra nebo ČOI nemusí být konečné
Jeden velký internetový obchod se pokusil paní Elišku připravit o poštovné. Má na to nárok?
Finanční poradna serveru BP: Než si půjdete pro hypotéku nechte si udělat odhad
Platový výměr vás může připravit o tisíce. Plat si sjednejte přímo v pracovní smlouvě.
Obrátil se na nás čtenář, který se – jakožto statutární zástupce firmy – tak jako některé fyzické osoby, které vedou spory s bankami, podivil nad praxí účtování poplatku za vedení a správu úvěrového účtu. Jeho dopis, který zveřejňujeme, vyprovokoval banku po několika k urgencích k odpovědi. V ní sdělila, že rozhodnutí Spolkového soudního dvora, na kterém stojí např. i aktuální spor mediátora Petra Němce, se vztahuje na spotřebitelské financování a pro banku rozhodnutí není zavazující a rozhodující, navíc že byl klient o poplatku informován, že regulace dává bance právo takový poplatek požadovat, že za něj prokazatelně nabízí služby a že tedy není o čem diskutovat...
ČTENÁŘ PÍŠE:
Jako malá firma jsme uzavřeli úvěr ve výši 1,5 mil Kč a měsíčně splácíme okolo 30 tis. Kč. Protože platíme velmi vysoké poplatky za vedení a správu účtu, který jsme z tohoto titulu museli otevřít, obrátil jsem se na banku s požadavkem, zda poplatky jsou legální a žádal jsem jejich vrácení (úvěr běží 4 měsíce). Z počátku pracovník, který nás má na starosti, vůbec na můj požadavek nereagoval. Po urgencích sdělil, že záležitost předal právnímu odd. banky. Když se neozývala, opět jsem zaurgoval odpověď s tím, že pokud nedostanu urychleně odpověď, předám celou záležitost právnímu zástupci. Nyní jsem obdržel odpověď, kterou níže uvádím. Domnívám se, že závěry banky nejsou správné. Domnívám se, že systém tvorby cen banky je stejný jak u fyzické osoby, tak i u právnické osoby a také by bylo nelogické, kdyby u jednoho byly poplatky nelegální a u druhého legální.
NÁZOR REDAKCE BP.COM:
Názor redakce www.bankovnipoplatky.com je podobný tomu, který zastává právník a mediátor Petr Němec. Ten na svém webu www.jdeto.de v sekci FAQ uvádí, že se výzva nevztahuje na podnikatelské úvěry a podnikatelské účty k nim vedené, jelikož se argumentace opírá o ochranu spotřebitele. Nicméně i podnikatel může napadat neurčitost poplatku. Tu se však banky snaží vyvracet prokazatelnými náklady na služby, které může klient z podstaty nabízené (a zpoplatněné) služby čerpat.
.
.
VÝZVU VAŠÍ BANCE - JAK POŽÁDAT O VRÁCENÍ POPLATKU - NAJDETE ZDE!