Kocovina předváděcí akce:
Pavel Š. bojuje s podvodnými prodejci...


09. 08. 2011  13:21     BP.com     komentáře (3)

Pan Pavel Š. má v posledních týdnech nezáviděníhodnou aktivitu – musí řešit spor s „povedenou“ firmou, která pod záminkou „výhry“ vylákala jeho otce v důchodovém věku a na předváděcí akci (nazvanou hody), tam mu "darovala" zázračný kuchyňský robot (rozuměj obyčejný robot) a než se stačil starý pán rozkoukat, měl podepsánu kupní smlouvu na 35 tisíc Kč a k ní i úvěrovou smlouvu od společnosti Home Credit. Pan Pavel Š. se obrátil na Home Credit, smlouvu vypověděl (podvodná firma měla status prodejce Home Credit), tisková mluvčí Home Creditu Eva Řimnáčová mu odpověděla. Oba dopisy zveřejňujeme...





DOPIS PAVLA Š. (redakčně kráceno):

  Dobrý den, .

dne 8. 5. Vám byl zaslán email a dne 9.5. předána výpověď úvěrové smlouvy s upozorněním na podvodné praktiky pana Tomáše M., který vystupuje jako prodejce společnosti Active Tours, s.r.o. a zároveň je i pověřený prodejce vašich úvěrových smluv. Jelikož jsem doposud nedostal odpověď, obracím se na Vás znovu s žádostí.

O podvodných skupinách těchto lidí, kteří se skrývají za společnost Active Tours, s.r.o. (dříve Nobles Trading, Sandatel) a zaměřují se na starší lidi, je možné najít spoustu informací, například v médiích (Černé ovce 19.2.2010 nebo 8.6.2010, Havlíčkobrodský deník 3.9.2010, internetové diskuse). … Také se lze dočíst to, že „je alarmující, že vezmou důchodcům občanské průkazy a vrátí jim je po hodině“, nebo „4 zástupci prodejní akce si ji (důchodkyni) vzali stranou a hučeli do ní tak dlouho, až ji rozplakali“.

Rád bych osvětlil i produkt kuchyňský robot s názvem Active Tours MX 2011 v ceně 65.000 Kč, který je touto společností prodáván prostřednictvím právě vašeho úvěru v jejich „úžasné slevě“ (kdy dotyční ani nevědí, že něco kupují, vždyť přeci vyhráli) pouze za 35.000 Kč. Jedná se ve skutečnosti o kuchyňský robot Moulinex (potvrzeno servisním technikem), u nějž prodejci odstraní identifikační údaje a vydávají ho za svůj přístroj. … Skutečná cena tohoto robota na trhu je do 5.000 Kč.

Vzhledem k výše uvedenému Vás tímto opětovně žádám o prošetření praktik pana Tomáše M. či skupiny osob vámi pověřeného prodejce úvěrů, který vystupuje jako zástupce společnosti Active Tours, s.r.o. Rád bych znal odpovědi na tyto otázky:

1.       Prošetřila společnost Home Credit mou stížnost na svého pověřeného prodejce úvěrů a s jakým výsledkem? Hodláte s nimi i nadále spolupracovat?

2.       Je zcela běžné, že se tato událost stala v pátek večer a hned v pondělí byl náš úvěr v systému a v procesu schválení?

3.       U této smlouvy je uvedeno jméno pana Tomáše M., bez IČ či jména společností Active Tours s.r.o., proto bych se zeptal, s kým máme co dočinění? Jaké je IČ vámi pověřeného prodejce úvěrů?

4.       Mohla by mi společnost Home Credit a.s, zaslat kopii námi zrušeného úvěru č. XXX uzavřeného dne 6.5.2011?

5.       Jestli a jakým způsobem společnost Home Credit, a.s. kontroluje preventivně své pověřené prodejce úvěrů?

6.       Jestli a jakým způsobem prošetřuje společnost Home Creedit, a.s. stížnosti na své pověřené zástupce?

7.       Jakým způsobem je řešeno, když už dojde k proplacení částky obchodníkovi, jestli vaše společnost pomůže poškozenému s navrácením částky (např. když prokáže, že byl podveden)?

8.       Mohla by společnost Home Credit a.s. nějakým způsobem pomoci při vyšetřování výše uvedených podvodů?

9.       Co je potřeba, abych se např. já stal prodejcem úvěrů společnosti Home Credit a.s.?

 

Vzhledem k tomu, že se Vaše společnost řídí kodexem jednání členů ČLFA a hodlá do budoucna i obchodovat na burze se svými cennými papíry, tak předpokládám, že si vážíte svého dlouho budovaného jména a řádně prošetříte praktiky svého pověřeného prodejce, zároveň také očekávám, že na výše zmíněné otázky dostanu přímou odpověď.

  S pozdravem   Pavel Š.  

ODPOVĚĎ SPOLEČNOSTI HOME CREDIT (EVA ŘIMNÁČOVÁ):

 

Vážený pane Šoustku,

navazuji na můj včerejší krátký email, který bych ráda rozvedla a doplnila.

 .

Vaše stížnost přišla v době, kdy provádíme hloubkovou kontrolu všech prodejců (nejen Active Tours). Není to proces jednoduchý, obvoláváme zákazníky, kontrolujeme namátkově prodejní akce, sledujeme rizikové parametry, vyhodnocujeme stížnosti.

Jak jsem Vás informovala včera, kolegové z oddělení obchodu i řízení rizik tedy přezkoumali nejen Váš případ, ale i další smlouvy prodejce Active Tours. Hovořili jsme také namátkově s klienty, kteří podepsali s Active Tours smlouvu, a vedení naší společnosti se na základě této kontroly rozhodlo spolupráci s touto firmou ukončit. Od 27. 7. 2011 začala běžet 14denní výpovědní lhůta, během níž zavoláme každému klientovi, který podepíše kupní smlouvu s Active Tours a úvěrovou s naší společností. Pevně věříme, že tímto eliminujeme případnou nespokojenost. Všichni zákazníci, kteří nebudou spokojeni, budou moci od smlouvy v zákonné lhůtě odstoupit.

.

Mezi zásadní důvody tohoto rozhodnutí patří zejména  prodejní taktiky a metody, které Active Tours na předváděcích akcích používá. Některé z nich jsou v rozporu s etickým kodexem Home Creditu, který je každý prodejce povinen dodržovat. Svým jednáním tak firma poškozovala dobré jméno Home Creditu.  Naše společnost nechce být v žádném případě s podobnými obchodními aktivitami spojována, a proto jsme spolupráci urychleně ukončili.  

.

Také se Vám omlouvám za to, že jednání s naším klientským centrem nebylo standardní – Vaše odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě jsme bez výhrad akceptovali, ale nezabývali jsme se Vaší obecnější stížností na prodejní postupy zmiňované firmy. Už jsme napravili a nově nastavili některé komunikační procesy tak, aby už k podobným nepříjemnostem nedocházelo.

Dovolte mi na závěr odpovědět na Vaše otázky:

1.       Protože nám záleží na našem dobrém jménu, se společností Active Tours jsme ukončili spolupráci.

2.       Schvalování úvěrů probíhá v online aplikaci, jde o zautomatizovaný proces, proto schválení páteční smlouvy v pondělí je zcela běžné.

3.       IČO prodejce byste měl najít na kupní smlouvě (resp. je i na dokumentu potvrzujícím zrušení kupní smlouvy). Home Credit eviduje obchodní partnery pod jinými čísly, proto IČO na úvěrovou smlouvu nepožaduje.

4.       Potvrzení o zrušení Vašeho úvěru přikládám k tomuto emailu, originál posíláme poštou.

5.       Každý nový prodejce se ve smlouvě zavazuje dodržovat etický kodex Home Creditu. Naše obchodní partnery pak kontrolujeme jednak občasnými a nepravidelnými návštěvami předváděcích akcí, v procesu sjednávání úvěru, řešíme konkrétní stížnosti klientů, namátkově telefonujeme vybraným klientům, kteří nedávno úvěrovou smlouvu uzavřeli a ptáme se jich na jejich dojmy. S prodejci toto řešíme a na jejich chyby je upozorňujeme. Bohužel individuální pochybení některých obchodních zástupců nemůžeme vyloučit.

6.       Viz otázka č. 5

7.       Pokud se klient rozhodne v zákonné lhůtě od smlouvy odstoupit, nijak mu nebráníme, vycházíme mu vstříc. Vrátí-li i zboží, toto nám prokáže a obchodník přesto neplní svoje zákonné povinnosti, upozorňujeme ho a žádáme nápravu.

8.       V případě jakéhokoliv policejního vyšetřování s Policií ČR spolupracujeme a poskytneme jí veškeré podklady, o které žádá.

9.       Ještě před samotnou akvizicí nového obchodního partnera posuzujeme jeho finanční, obchodní a reputační zdraví. Ověřujeme ho v obchodním rejstříku a provádíme další kontroly, které jsou však součástí našeho know how;  blíže je proto specifikovat nebudeme.

Vážený pane Šoustku, pevně věřím, že Vás tato odpověď uspokojila a dokázali jsme Vám, že nám na dobrém jméně a spokojených zákaznících záleží.

. S pozdravem . Eva Řimnáčová

mluvčí Home Credit a.s.

 

ČTĚTE TAKÉ: JAK NA PŘEDVÁDĚCÍ AKCE? VZOR ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY



Kocovina předváděcí akce: Pavel Š. bojuje s podvodnými prodejci...

Pavel Š. bojuje ...
Vážený pane Šoustku ... WTF???...
HNUS!
To je fakt hnus, svinakum, ktery organizujou podobny akce, bych zprerazel nohy! Pekne tesne pod kole...
Active tours s.r.o.
Na podobné akci pořádané firmou Active tours s.r.o. bylo ve Šternberku zúčastněných kolem 120 lidí, ...
Diskutovat (3)