Poplatek za vedení účtu je nemorální


14. 07. 2007  20:36     Jiří S.     komentáře (4)

Jak dlouho ještě bude český klient platit za vedení účtu? Tento poplatek je minimálně nemorální, neboť všechny další bankovní úkony jsou zpoplatněny i tak.





Vážení,   četl jsem několik Vašich článků na Vaši webové adrese www.bankovnipoplatky.com, z nichž vyplývá, že se zabýváte obranou spotřebitelů proti nepřiměřeným, nemorálním a často pravděpodobně i protizákonným bankovním poplatkům. Chtěl bych upozornit na jeden takový případ, který se týká nejen mne, ale velkého množství dalších občanů České republiky. V dnešní době se již téměř nelze obejít bez bezhotovostního finančního styku k platbám dodávek zboží, služeb atd. Z toho důvodu jako mnoho dalších jsem si zřídil běžný účet. Konkrétně u největší banky v České republice u ČSOB Praha. Domnívám se, že ČSOB se dopouští poškozování spotřebitelů a možná i zneužívání svého dominantního postavení na našem bankovním trhu. Do 30. 4. 2007 zde existovalo tzv. „ČSOB Osobní konto plus“. Za vedení účtu bylo klientům (občanům – soukromým fyzickým osobám) účtováno 30 Kč měsíčně. Od 1. 5. 2007 tuto službu u ČSOB zrušili a zřídili tzv. „ČSOB Konto“, za něž je účtováno již měsíčně 50 Kč. Z níže uvedených důvodů se domnívám, že tento jejich krok není zcela v souladu s jejich licencí k poskytování bankovních služeb a platnými právními předpisy: 1) Tento krok znamená nárůst ceny služby cca o 67 %. K takovému zdražení není důvod. Neodpovídá to indexu růstu spotřebitelských cen a to jak obecně v České republice, tak i v bankovním sektoru. Jako dominantní bankovní organizace v České republice by si takové zdražení ČSOB neměla dovolit a měla by podléhat určité cenové regulaci. 2) Nepřiměřené zdražení poplatku za vedení běžného účtu neomlouvá ani skutečnost, že jeho součástí jsou některé další nově zřízené bezplatné služby (např. dva bezplatné výběry peněžní hotovosti měsíčně z bankomatů ČSOB apod.). Banka má ve své licenci zcela jistě povinnost poskytovat občanům a organizacím vedení běžných účtů a zajišťování bezhotovostního převodu peněžních prostředků. Tuto činnost je banka povinna poskytovat samostatně. Přesto banka na tuto službu obligatorně váže další nevyžádané, zpoplatněné služby. Banka si tak protiprávně vynucuje další poplatky. Výše uvedené běžné účty (starý i nový) jsou v obou případech rovněž takovým balíčkem služeb, kde si banka závazně vynucuje odběr dalších nevyžádaných, zpoplatněných služeb. Takové povinné slučování odběru zpoplatněného zboží a služeb náš právní řád zakazuje. Nevím co by jste tomu říkali, pokud by jste museli v obchodě např. spolu s chlebem koupit i máslo a salám nebo spolu s košilí koupit i kalhoty a boty. 3) Osobně se domnívám, že i samotný poplatek za vedení běžného účtu je minimálně nemorální (ne-li protiprávní), neboť všechny další bankovní úkony jsou zpoplatněny a proto za jednu a tutéž službu je placeno bance zřejmě dvakrát.             Pokud pro můj podnět najdete uplatnění nebo jste v kontaktu se subjektem, který by danou věc dokázal změnit nebo na ni pozitivně působit, prosím, použijte jej pro svou další práci nebo jej postupte subjektu, který k takovým krokům má lepší podmínky. Za pozornost a čas věnovaný mému podnětu Vám předem děkuji. Přeji Vám pěkný den a mnoho úspěchů při prosazování práv a oprávněných zájmů spotřebitelů na poli bankovních poplatků a nejen jich.


Poplatek za vedení účtu je nemorální

Diskutovat (4)