Poradna Otakara Schlossbergera:
spory ze stavebního spoření FA řešit nemůže


25. 09. 2015  00:10     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PÁTEČNÍ SERIÁL - PORADNA JUDR. OTAKARA SCHLOSSBERGERA: Čtenář si ve svém dotazu stěžuje na postup ČMSS. Na základě chybných a nepravdivých informací zaměstnankyně této spořitelny přišel o více než 24 tisíc korun. ČTĚTE DÁLE!

Poradna Otakara Schlossbergera: spory ze stavebního spoření FA řešit nemůže




Čtenář přišel kvůli nepravdivým informacím zaměstnankyně této stavební spořitelny o více než 24 tisíc korun. Čtenář uvěřil, že může navýšit cílovou částku u svých stávajících smluv bez poplatku, což také následně udělala. Následně se čtenář z výpisu dověděl, že mu bylo strženo 24 600 korun. S tímto postupem se nehodlá čtenář smířit. Pokoušel se kontaktovat vedoucího pobočky, který však sdělil, že se s věcí už nedá nic dělat. Jak se tedy může klientka domáhat svého práva a věc napravit.

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, dcera v loňském roce uzavřela smlouvu o stavebním spoření s pracovnicí ČMSS. Pracovnice ji informovala, že ČMSS v tomto období poskytuje uzavření navýšení smluv bez poplatku. Dcera, tedy svoji stávající smlouvu navýšila na 1.000.000 Kč a smlouvu podepsala. Pak ještě navýšila na stejnou částku 1.000.000 Kč smlouvu svému nezletilému synovi. V letošním roce přišel výpis smluv a nestal šok, ČMSS jim strhla na tyto 2 smlouvy 24.600 Kč. Dcera ihned volala oblastnímu vedoucímu ČMSS, který jí řekl, že pracovnice, která smlouvy navýšila, už pro ČMSS nepracuje, a podle něj se s tím, bohužel, nebude dát nic dělat. Pak informoval tuto jejich bývalou pracovnici, která dceru telefonicky kontaktovala, a ta řekla, že ihned zařídí nápravu u ČMSS. Bohužel, dodnes se neozvala. Proto oblastního vedoucího kontaktoval její manžel a požadoval informaci, jak má teda žena postupovat, ten doporučil napsání reklamace na vedení ČMSS do Prahy. Díky těmto se vyřizování stížnosti značně protáhlo a máme obavu, že je na reklamaci pozdě. Zdá se, že si pracovnice přišla na pěkné mzdové ohodnocení za uzavření 2 smluv a tím to pro ni zhaslo. Poraďte nám, prosím, jak má dcera postupovat. Děkuji

Odpověď JUDr. Otakara Schlossbergera:

Dobrý den,

určitě podejte stížnost na vedení stavební spořitelny s podrobným popisem situace. Pokud nebudete úspěšní, pak bych věc asi řešil soudní cestou (24 tis. Kč už není tak malá částka). Problematiku sporů, vyplývajících ze stavebního spoření, nemůže prozatím řešit finanční arbitr. Proto lze podat pouze podnět vůči ČNB, ta však nebude řešit Váš spor jako takový, ale může prověřit zákonný postup stavební spořitelny.

Další informace o možnosti ochrany spotřebitele ze strany ČNB naleznete na níže uvedeném odkazu:

http://www.cnb.cz/cs/spotrebitel/ochrana_spotrebitele/index.html

DALŠÍ DOTAZY A ODPOVĚDI NAŠEHO PORADCE JUDR. OTAKARA SCHLOSSBERGERA NALEZNETE ZDE!



Poradna Otakara Schlossbergera: spory ze stavebního spoření FA řešit nemůže

Diskutovat (0)