Příběh čtenáře:
Jak jsem skončil s prudou


03. 11. 2011  13:21     Martin V.     komentáře (1)

"Skoncuj s prudou. Pořiď si svůj nový studentský účet a poslouchej tuny hudby zdarma!" píše nová reklama na studentský účet České spořitelny, kterou můžeme dennodenně vidět při jízdě městskou hromadnou dopravou spolu s vyzývavým textem v obecné češtině, který má nejspíše nelidský moloch obří bankovní instituce přiblížit mladé populaci trpící často zakořeněným odporem ke korporacím. Tato reklama mě inspirovala, abych se podělil s ostatními čtenáři tohoto serveru, jak jsem také já skončil s prudou.





Můj příběh začíná v mých 18-ti letech, kdy se mí drazí rodiče rozhodli zřídit mi studentský účet u jednoho z našich předních bankovních domů. Volba padla na Českou spořitelnu (jak se nepochopitelně jmenuje česká pobočka rakouské Erste Bank). Pomineme-li mou tradiční každoměsíční zlobu nad hromadou reklam, které spořitelna posílala s výpisem k účtu, nad množstvím poplatků, které zatěžovaly i studentský účet, nad směšně nízkou výší úroků, které samozřejmě nepokryly náklady na poplatky ani ve výši procent, a nad každoročním martyriem s potvrzením o studiu, které jsem pravidelně nestíhal dodávat kvůli svému relativně pozdnímu zápisu do dalšího ročníku VŠ, šlo všechno hladce.

.

NOMINUJTE SVŮJ "OBLÍBENÝ" POPLATEK DO ANKETY O TEN NEJABSURDNĚJŠÍ ROKU 2011!!!

.

Zlom nastal v době, kdy jeden internetový server vyšťoural na jistý konkurenční bankovní dům, že nabízí běžný účet zcela bez poplatku. Účet jsem si zřídil, převedl si na něj peníze z rakouské České spořitelny krom drobné sumy na poplatky. Účet u ČS jsem si zatím nechal kvůli embosované kartě. Jaké překvapení mě ale čekalo letos v srpnu, když jsem ve výpisu za červenec nalezl poplatek 69 Kč za vedení *běžného účtu*, zejména s ohledem na to, že podle posledně dodaného potvrzení o studiu jsem byl studentem až do 30. září, jak to na vysokých školách bývá. Můj hněv nikterak neutišilo ani to, že ČS se mi o této změně neobtěžovala žádným způsobem dát vědět. Vydal jsem se tedy na pobočku a požádal jsem o zrušení účtu, na kterém zůstávalo asi 50 Kč. Vědom si toho, že zrušení může trvat nějakou dobu, během které by další poplatky mohly poslat účet do debetu, specificky jsem referentku na přepážce urgoval. Ta mi štědře nabídla, že zažádá o vrácení poplatku za červenec a i před urychleným zrušením převede účet zpět na studentský, aby další poplatky nenaskakovaly (změnu typu účtu pak vysvětlila jako chybu v jejich systému a tvrdila, že se to stalo více klientům; nicméně na otázku, proč mě o tom ČS neinformovala a nápravu neprovedla sama, nebyla schopna odpovědět).

.

PODÍVEJTE SE NA NÁŠ NOVÝ FACEBOOK!

,

Uplynuly dva měsíce a od ČS mi přišla (nikoliv do vlastních rukou) obálka obsahující kromě výpisu z účtu ještě dopis ze Správy pohledávek ČS ve věci "Výzva k zaplacení dluhu" s tím, že můj účet vykazuje ke dni 30. září nepovolený debetní zůstatek ve výši 123,77 Kč, kterou jsem měl uhradit nejpozději do 8 dnů od doručení upomínky, jinak bude vymáhána. Vtipné bylo, že podle výpisu z účtu šlo již o *druhou* upomínku, nicméně žádná první upomínka nikdy nepřišla, ba co více, nebyla ani ve výpisech z účtu nikde uvedena. Na pobočce mi bylo posléze vysvětleno, že za první upomínku se nic neplatí, ale proč ve výpisech nebylo ani poštovné, které si ČS účtuje velmi důsledně, mi pracovnice přepážky vysvětlit nedokázala.

 

 

.

Pochopitelně mi ani nedokázala vysvětlit, kde přesně se stala chyba v našem blbuvzdorném plánu na zrušení účtu, ale očividně se stalo to, že 1) účet nebyl převeden zpět na studentský, jak bylo zadáno; 2) nedošlo k vrácení neoprávněně účtovaného poplatku za vedení účtu za červenec; 3) účet nebyl včas zrušen; 4) o celé věci jsem nebyl nikterak zpraven. Následkem toho mi tedy samozřejmě ČS účtovala další, srpnový poplatek ve výši 69 Kč za vedení účtu (+ další poplatky za poštovné), který poslal účet do debetu, a ten tedy ani nemohl být zrušen. Dluh začal pochopitelně narůstat o poplatky za září a v říjnu ještě navíc o placenou "2. výzvu". Nechci vědět, co by se stalo, kdybych "2. výzvu" neotevřel včas.

 .

Nakonec se snad vše v dobré obrátilo, sepsali jsme reklamaci a pracovnici na pobočce jsem tak dlouho obtěžoval telefonáty, až byly skutečně všechny neoprávněně účtované poplatky vráceny a účet byl nakonec šťastně zrušen ke spokojenosti mé i slečny od přepážky. Celá anabáze mě však stála dvě návštěvy na pobočce, kde jsem pokaždé (za podpory své drahé přítelkyně) strávil několik hodin čekáním i zdlouhavým vyřizováním věci, a bůhvíkolik peněz za telefonáty na spořitelnu. Závěrem mohu snad jenom říci, že to byla strašná pruda, ale jak doporučovala moudrá reklama v MHD, nakonec jsem s ní skutečně skoncoval.



Příběh čtenáře: Jak jsem skončil s prudou

Jak jsem skončil s prudou
Háček je možná v té platební kartě, kterou jste si nechal. Pokud rušíte účet a je k němu vydána plat...
Diskutovat (1)