Průzkum spokojenosti klientů s bankami – 3. díl - Dostupnost
06. 04. 2009 07:02
Vilém Nacher a redakce BP.com
komentáře (0)
Další články
První otázkou byla dostupnost banky. Účelem bylo zjistit, jak klienti hodnotí fyzickou dostupnost své banky. Ukázalo se, že dostupnost, jako jedno z kritérií hodnocení banky, dosáhla ze všech otázek nejlepšího hodnocení a zároveň získala nejmenší počet nulových odpovědí.
V minulém článku jsme vás seznámili se základními fakty našeho průzkumu (https://www.bankovnipoplatky.com/autorske-clanky/pruzkum-spokojenosti-klientu-s-bankami--2-dil-7651/).
Nyní se budeme postupně věnovat jeho detailním výsledkům. Server www.bankovnipoplatky.com položil svým čtenářům celkem 9 otázek, které pokrývaly hlavní
oblasti zájmů běžného klienta banky. První otázkou byla dostupnost banky. Účelem bylo zjistit, jak klienti hodnotí fyzickou dostupnost své banky. Ukázalo se, že dostupnost,
jako jedno z kritérií hodnocení banky, dosáhla ze všech otázek nejlepšího hodnocení a zároveň získala nejmenší počet nulových odpovědí (tj., že klienti odpověď nevynechali – z 16 088
dotazníků jen 109), což znamená, že i v době elektronického bankovnictví dávají klienti bank fyzické dostupnosti poboček jistý důraz, mají na to názor, ale jsou více shovívaví. Celková průměrná
známka v otázce dostupnosti je 1,76. Z tohoto pohledu se nejlépe umístila dnes již neexistující Živnostenská banka s průměrnou známkou 1,55 (známkování bylo
jako ve škole) těsně následovaná nováčkem na trhu mBank. Na třetím místě se v této kategorii umístila Volksbank se známkou 1,61. Zajímavé je 2. místo mBank s průměrnou
známkou 1,57. Tento, pro někoho možná překvapivý výsledek hodnocení, potvrzuje zkušenost, že si klienti určitý bank (mBank, Raiffeisenbank dříve eBanka apod.) již zvykli na obsluhu svých účtů
výhradně elektronickou cestou, takže fyzická návštěva banky již není tak důležitá. Pokud je jednou za dlouhý čas nutná, pak klientům postačí třeba i kiosek v nákupním středisku a vzhledem
k nízké frekvenci návštěv na pobočce, ztrácejí důvod být kritičtí či nároční k otázce dostupnosti banky. Zajímavé je také, že v popředí se vesměs umístily spíše menší a střední banky a
to s jednou výjimkou – Citibank naopak s průměrnou známkou 2,35 skončila s poměrně velkou ztrátou na místě posledním. Z bank, které hodnotilo více než 1000
respondentů je na tom nejlépe ČSOB (1,66), následovaná Poštovní spořitelnou (1,74).
* nulový sloupec v této tabulce znamená, že se respondent k této otázce nevyjádřil ** v době průzkumu tyto banky působily na trhu; po jejich fúzích byly z průzkumu
vyřazeny V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 100 respondentů
Hodnocení bank podle DOSTUPNOSTI
Banka | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 0* | Počet respondentů | Ø |
Živnostenská banka ** | 115 | 31 | 14 | 6 | 5 | 2 | 173 | 1,55 |
mBank | 90 | 28 | 12 | 6 | 4 | 4 | 144 | 1,57 |
Volksbank CZ | 71 | 22 | 11 | 4 | 3 | 0 | 111 | 1,61 |
ČSOB | 1 262 | 535 | 203 | 68 | 71 | 10 | 2 149 | 1,66 |
eBanka ** | 573 | 188 | 87 | 36 | 40 | 4 | 928 | 1,67 |
HVB Bank CR ** | 63 | 18 | 13 | 2 | 6 | 2 | 104 | 1,69 |
Raiffeisenbank | 247 | 84 | 47 | 15 | 18 | 3 | 414 | 1,71 |
Poštovní spořitelna | 627 | 272 | 132 | 57 | 36 | 13 | 1 137 | 1,74 |
Komerční banka | 1 523 | 758 | 362 | 133 | 93 | 16 | 2 885 | 1,78 |
Česká spořitelna | 3 147 | 1 472 | 744 | 264 | 255 | 38 | 5 920 | 1,80 |
GE Money Bank | 910 | 416 | 229 | 105 | 94 | 13 | 1 767 | 1,88 |
Citibank | 39 | 24 | 16 | 5 | 17 | 1 | 102 | 2,35 |
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16552309296
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1530 | |
1 USD | 23,4390 | |
1 PLN | 5,8215 | |
1 GBP | 29,3325 | |
1 CHF | 25,6725 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0539 |
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024