Stížnost klientky ČS:
Jde o dvojí zpoplatnění služeb?


17. 03. 2011  14:53     Vrba     komentáře (2)

Klientka České spořitelny, paní Růžičková, nám napsala zajímavý podnět týkající se dvojího zpoplatnění bankovních služeb. Poté, co snížila paužální poplatek za vedení účtu, jí byly naúčtovány poplatky, což podle ní nebylo v pořádku. O tom svědčí i reakce banky, jež poplatky vrátila. Co mají dělat další klienti s podobným problémem?





Dobrý den,  

mám dotaz ohledně správnosti dvojího zpoplatnění jedné služby. Na začátku měsíce února jsme snížili u ČS ,a.s. měsíční paušální poplatek za vedení účtu z 268,-Kč na 109,-Kč. V původním balíčku služeb jsem měla oproti novému zahrnuty zůstatkové SMS, SERVIS 24 a také platební styk. Jaké bylo překvapení, když na výpisu byla naúčtována nejen částka 268,- Kč, ale také dalších 25,- Kč za zůstatkové SMS, 55 Kč za platební styk, 24 Kč za další platební styk a 6 Kč za SERVIS 24... Celkem to dělalo 109,- Kč, které mi ČS,a.s. naúčtovala jak v paušálním poplatku, tak samostatně proto, že jsem snížila paušální platbu a tyto služby v ní zdarma již nebyly... Po podání reklamace mi byly peníze vráceny, ale s dovětkem, že účtování je správné, že se jedná pouze o proklientský přístup. Chtěla jsem vysvětlení, vždyť logicky nemůže nikdo chtít jednu věc uhradit dvakrát.

Bylo mi pouze sděleno, že tak to prostě je... Vše správně dle Sazebníku ČS,a.s.. V tom je ale tato věta: V případě změny v počtu zakoupených produktů v průběhu kalendářního měsíce je účtována cena dle nejvyššího cenového pásma, kterého klient v daném měsíci dosáhl... Čímž chápu ještě uhrazení vyšší ceny balíčku služeb, ale ne dvojí zpoplatnění! To, že mi byly peníze vráceny, mne uspokojilo, odpověď, jak je dvojí zpoplatnění možné, již nikoli. Já se ozvala a své peníze mám, ale bylo opravdu dvojí zpoplatnění správné a nebylo protizákonné!???

Ani žádné interní nařízení nebo Sazebníky bank nesmí být v rozporu se zákonem... 

  Děkuji za odpověď       Lenka Růžková    

Odpověď banky (Vendula Voláková, tiskové centrum České spořitelny):

Velice se omlouvám, ale musím respektovat bankovní tajemství, které mi nedovoluje vztah mezi námi a klientem veřejně komentovat. Paní Růžičkové doporučuji se obrátit na tým Ombudsmana České spořitelny, který ji pomůže celou záležitost prošetřit. Tým Ombudsmana ČS můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu ombudsman@csas.cz, telefonicky na modré lince 956 717 718 anebo písemně na adrese Ombudsman FSČS, Olbrachtova 1929/62, Praha 4, 140 00. Rádi Vás přivítají i osobně, a to každý pracovní den od 8:30 do 17 hodin.


Stížnost klientky ČS: Jde o dvojí zpoplatnění služeb?

Na co čekáte ? Utíkejte pryč........
Kolik je lidí, co se neozvou..........
K ČS, a.s.
Česká spořitelna, a.s. je nejdražší retailovou bankou v ČR (pokud hovoříme o první bankovní šestici ...
Diskutovat (2)