Equa Bank dosáhla za roku 2017 zisku 232 milionů korun


06. 02. 2018  11:58     TZ     komentáře (0)

Rok 2017 byl nejúspěšnějším rokem v historii Equa bank. Zisk Equa bank se meziročně více než zdvojnásobil a činil 232 milionů korun. Banka rostla dvou až trojciferným tempem ve všech oblastech svého podnikání. Počet klientů překročil hranici 300 tisíc a bilanční suma přesáhla 50 miliard korun. Banka očekává pokračování růstu i v roce 2018.

 

Equa Bank dosáhla za roku 2017 zisku 232 milionů korun




„Equa bank má za sebou nejúspěšnější rok ve své historii. Za více než dvojnásobně vyšším ziskem oproti roku 2016 stojí především atraktivní nabídka běžného účtu, spotřebitelských půjček a kontokorentů, jejichž prodej meziročně vzrost o 30 %. Do hospodaření banky se také pozitivně promítlo dlouhodobě úspěšné působení na trhu hypotečních úvěrů, které znovu rostly dvouciferným tempem. Také jsem rád za dynamický růst prodeje doplňkových služeb – zejména prémiových platebních karet, cestovního pojištění, pojištění k úvěrům a kartám,“ komentoval výsledky hospodaření Petr Řehák, generální ředitel a předseda představenstva Equa bank.

Ke konci roku 2017 vzrostla bilanční suma Equa bank v meziročním srovnání o 14 % a přesáhla hranici 50 miliard korun.  Celkový objem úvěrů se zvýšil o 15 % a dosáhl téměř 37 miliard korun. Objem vkladů vzrostl o 13 % a ke konci roku 2017 činil téměř 45 miliard korun. Čistý zisk Equa bank vzrostl meziročně o 167 % na 232 milionů korun. Počet klientů dosáhl ke konci loňského roku 307 tisíc, což představuje meziroční nárůst o 24 %.

Základem úspěchu Equa bank je atraktivní a srozumitelná nabídka bankovních produktů a služeb pro běžné klienty a s takovým nastavením, které dlouhodobě oceňují. Základní platební služby zdarma vhodně doplňujeme jednoduchými a transparentními placenými službami. Nové produkty a služby vždy vybíráme podle jejich přidané hodnoty pro klienty. To vše se promítá v trvale rostoucí spokojenosti našich klientů,“ doplnil Petr Řehák.

V roce 2017 banka už těžila z kvalitní klientské základny, která její služby aktivně využívá a považuje ji za svou hlavní banku. Zároveň se bance podařilo získat 60 tisíc nových klientů. Klienti Equa bank oceňují zejména rychlý a klientsky přívětivý proces poskytování spotřebitelského úvěru, individuální přístup, atraktivní běžný účet a unikátní uživatelsky příjemné mobilní bankovnictví.

O tom, že Equa bank běžný účet patří k těm nejlepší na trhu, svědčí i jeho úspěch v mnoha finančních soutěžích. Jen za rok 2017 si tento účet odnesl tři ocenění v prestižních českých finančních soutěžích. Součástí běžného účtu je i bezplatné mobilní bankovnictví, které v roce 2017 prošlo kompletní inovací a dnes tato aplikace patří k nejlepším na trhu. V populární soutěži nejlepších mobilních aplikací českého a slovenského původu AppParade se mobilní aplikace Equa bank umístila na 3. místě a získala ocenění jako jediná aplikace zastupující bankovní sektor.   

K vynikajícímu výsledku přispělo také dlouhodobě efektivní řízení nákladů. Rostoucí velikost banky umožňuje realizovat úspory z rozsahu, a to především díky automatizovaným procesům, e-tendrům nebo lepším nákupním cenám od externích dodavatelů. Plochá  organizační struktura bez zbytečných korporátních funkcí, efektivní provoz a chytře postavená IT infrastruktura dlouhodobě umožňují nabízet klientům základní platební služby zdarma.

Rok 2017 byl pro Equa bank mimořádný také tím, že vstoupila na trh institucionálních investorů, a to vydáním své historicky první emise hypotéčních zástavních listů a první emise podřízených dluhopisů.

„K výbornému výsledku hospodaření přispěl samozřejmě také dobrý stav české ekonomiky odrážející se ve zlepšující se kvalitě úvěrového portfolia,“ uzavřel Petr Řehák, generální ředitel a předseda představenstva Equa bank.



Equa Bank dosáhla za roku 2017 zisku 232 milionů korun

Diskutovat (0)