Klient bance:
Proč mi nepřipomíná, že mám právo na slevu???


15. 02. 2013  19:27     BP.com     komentáře (0)

Obrátil se na nás rozzlobený klient, kterého irituje, že banka důrazně lidem nepřipomíná, že mají nárok na slevu. V redakci si myslíme, že to už je skutečně trochu přes čáru - přeci jen, jde o podnikání, nikoliv o charitu. Přinášíme každopádně i reakci banky...

Klient bance: Proč mi nepřipomíná, že mám právo na slevu???




DOPIS KLIENTA:

Dobrý den,

dovolte přidat jeden příběh poukazující na záměr bank na zisk a pak, až na zájmy klienta a poskytování seriózních služeb. Budiž toto jako návod pro ostatní návštěvníky servru bankovnipoplatky.com, jak službu nastavit. Po dosažení důchodového věku má senior nárok na nižší poplatky za vedení bankovního účtu. S jakým udivem jsem zjistil, že u mé máti tomu bylo již o dva roky dřive. Uvítal bych se strany banky na tuto skutečnost upozornit formou letáku přibaleného k výpisu z účtu.

Místo toho jsou upředňostnovány letáky o "výhodných" půjčkách a úvěrech. https://www.erasvet.cz/Informace-k-produktum/Sazebnik/Stranky/Sazebnik-detail.aspx?produkt=osobni_ucet, ale zde je uvedeno zvýhodnění pro seniory od 58 let. Máti bylo 60 let, během tohoto času nepřišlo od banky seriózní upozornění na splění podmínek. Zdrojem informací bylo internetové fórum, upozorňující na vyplnění příslušného formuláře, žádosti. Po ujištění na info lince následovala návštěva na pobočce banky. Zajisté věříte, že ne pro jednoho seniora se jedná o nelehkou věc, nemluvě o handicapovaných občanech. Pak tedy následovála žádost o seniorskou slevu, založení spořícího účtu a založení internetového bankovnictví. Hrubý odhadem je úspora v řádu sta korun ročně.

To celé si můžeme znásobit pohledem deseti let a výsledek je potěšující. Velice by mě samotného zajímalo kolik klientů splňuje podmínky, ale slevu si nevyžádalo? Má nějaký kontolní úřad pravomoci s takovému to dohledu? A co na to samotná http://www.cnb.cz ??? Neměl by přejít při splění podmínek klient do zvýhodění automaticky? Souhlasím s případnou úpravou textu pokud poita zůstane zachována. Uvítám, i dálší drahé rady, jak se nenechat okrádat.

S pozdravem Věrný čtenář JS

REAKCE BANKY - ERA POŠTOVNÍ SPOŘITELNA:

Podmínkou získání zvýhodnění Era osobního účtu pro seniory je jak dosažení věku 58 let, tak zasílání důchodu na tento účet s tím, že o jeho nastavení klient musí požádat právě z důvodů, o kterých níže píšete. Klienty, kteří dosáhnou věku 58 let, pravidelně o této možnosti informujeme zejména v příložích k výpisům z účtu či formou direkt mailových kampaní. Tímto způsobem vysvětlujeme, na jaké výhody mohou dosáhnout a jak mají postupovat. 

Klientům, kteří jsou již v odpovídajícím věku a chtěli by si zřídit u Ery osobní účet pro seniory, stačí na jakémkoli finančním centru nebo na poště požádat o výplatu důchodu na tento účet a žádost o nastavení zvýhodnění účtu pro seniory. Vše potřebné s ČSSZ vyřídíme za ně.



Klient bance: Proč mi nepřipomíná, že mám právo na slevu???

Diskutovat (0)