Evropané jsou připraveni na biometrické ověřování plateb


19. 07. 2016  14:53          komentáře (0)

  • Dvě třetiny spotřebitelů chtějí při platbách využívat biometrii.
  • Tři čtvrtiny spotřebitelů považují dvoufaktorové ověřování plateb s jedním biometrickým faktorem za bezpečné.
  • Polovina spotřebitelů si myslí, že biometrie platby zjednodušuje a urychluje.
  • Za nejznámější formu biometrie je považován otisk prstu.

Evropané jsou připraveni na biometrické ověřování plateb




Podle nového průzkumu společnosti Visa mají evropští spotřebitelé při platbách kartou zájem využívat biometrické bezpečnostní prvky, a to zejména v kombinaci s dalším zabezpečením.
73 % spotřebitelů považuje podle průzkumu dvoufaktorovou autentifikaci platby s využitím biometrického prvku za bezpečný způsob ověření identity majitele účtu.Dvoufaktorová autentifikace je tvořena tím, co máte – kartou nebo mobilním zařízením, něčím, co jste – biometrií, nebo něčím, co víte – PINem nebo heslem.

Identifikace a verifikace prostřednictvím biometrických prvků v oblasti plateb přináší zjednodušení a zdokonalení spotřebitelského zážitku. Náš průzkum ukázal, že čím dál tím více lidí vnímá biometriku jako důvěryhodnou formu autentifikace a je s používáním této technologie na svých zařízeních obeznámeno,” říká Jonathan Vaux, výkonný ředitel pro inovace společnosti Visa Europe.

Scénář o biometrice jako jediné formě ověřování plateb by ale byl podle Jonathana Vauxe zatím spíše výzvou. „Na rozdíl od ověření PIN kódem, který může být zadaný jen správně nebo nesprávně, je biometrie založená na pravděpodobnosti shody se vzorem. Biometrické prvky fungují proto nejlépe v kombinaci s dalšími zařízeními, geolokačními technologiemi nebo dodatečnými metodami autentifikace,“ dodává Vaux.

Více než polovina Evropanů (51 %) si myslí, že biometrická verifikace, která potvrzuje identitu uživatele měřením jeho charakteristických znaků, jako jsou otisky prstů nebo vzor oční duhovky, proces platby urychlí a zjednoduší. Přes 30 % lidí pak podle průzkumu na biometrické autentifikaci oceňuje, že jejich data zůstanou v bezpečí i v případě ztráty nebo odcizení platebního zařízení.

Postupně budou mít spotřebitelé možnost vybírat si ze stále více platebních metod.  S tím jak se budou měnit naše platební návyky podle místa nákupu a použitého zařízení, budou se těmto případům muset přizpůsobovat i autentifikační metody plateb. Navzdory své pohodlnosti a bezpečnosti tak nebude biometrika jediným řešením a v budoucnosti uvidíme rozličné varianty ověřování v závislosti na konkrétní nákupní situaci,” pokračuje Jonathan Vaux.

Průzkum na 14 000 Evropanech ukázal, že nejdůležitější faktory pro přijetí biometrického ověřování plateb jsou diskrétnost, zkušenost a obeznámenost s tématem. Pro svou jednoduchost a bezpečnost je nejoblíbenější biometrickou metodou ověření otisku prstu. I co se samotné bezpečnosti týče, nejvíce (81 %) respondentů staví na první místo právě otisky prstů. Jako druhá nejbezpečnější biometrická metoda následuje sken oční duhovky se 76 procenty.

I proto více než polovina dotázaných (53 %) preferuje při placení identifikaci otiskem prstu před jinými metodami. 73 % respondentů vyhovuje tato forma biometrické autentifikace dokonce stejně jako vyplnění PIN kódu.

Autentifikace platby rozpoznáním hlasu nebo podle tváře by podle průzkumu zvolilo jen 15, respektive 12 % respondentů, a to v případě nákupu přímo v obchodě i platby online.

graf.PNG

 

Klíčová je rovnováha mezi bezpečností a jednoduchostí

Více než dvě třetiny spotřebitelů (67 %) si v současnosti uvědomují důležitost zabezpečení osobních informací. Nové formy autentifikace musí tedy dosáhnout rovnováhy mezi rychlostí a bezpečností.  Z průzkumu vyplývají i další zjištění:

  • 48 % spotřebitelů chce biometrickou autentifikaci používat při platbě v hromadné dopravě
  • 47 % spotřebitelů by biometrickou autentifikaci využilo při platbě v baru či restauraci
  • 46 % při běžných nákupech například v supermarketu
  • 40 % respondentů by biometrické ověření totožnosti využilo při nakupování online
  • 39 % při stahování obsahu z internetu

g1.PNG

 

 

 



Evropané jsou připraveni na biometrické ověřování plateb

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16660953696

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1670
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4820
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8250
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3780
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,7300
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0573
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více