Poradna BP:
Není účet zdarma, jako účet zdarma


25. 04. 2016  00:08     Miroslav Zeman     komentáře (1)

PONDĚLNÍ SERIÁL - PORADNA SERVERU BANKOVNÍ POPLATKY: Čtenář se ve svém dotazu zlobí na svou banku, že mu slíbili vedení běžného účtu zdarma a přitom mu byl naúčtován poplatek za vedení. Jak je to možné? ČTĚTE DÁLE!

Poradna BP: Není účet zdarma, jako účet zdarma




Běžné účty bez poplatků za vedení účtu a další základní bankovní služby jsou hitem. Není už banka, která by nenabízela účet bez poplatku za jeho vedení, nebo nějakou z jeho variant. Už i velké banky se k takovému trendu připojují. Problém je pouze  v tom, že ne každý účet zdarma je skutečně bez poplatku. Odpuštění poplatku je totiž často podmíněno splněním některé z podmínek, kterou banka vyžaduje. Pokud klient podmínku z nějakého důvodu nesplní, strhne mu banka bez dalšího celou částku poplatku. Dalším případem jsou účty, kdy sice banka neuplatňuje poplatek za vedení, ale uplatňují jednotlivé poplatky za různé služby spojené s tímto účtem, například poplatek za odchozí platby, poplatky za výpis apod.

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, nechal jsem se na ujišťování mého bankéře zatáhnout do otevření účtu zdarma. Prý nebudu muset za tento účet nic platit, protože se jedná o účet bez poplatků. Ušetřím tak prý proti současnosti až několik tisíc korun ročně. Byla to velmi zajímavá nabídka, proti které se nedá nic namítat a tak jsem si účet zřídil. Výsledek? Právě včera mi přišel výpis z účtu, kde je strhnut poplatek za vedení účtu a ještě nějaké další poplatky. Ještě jsem věc tedy s bankou neřešil, ale samozřejmě si hodlám rázně stěžovat. Už předem bych ale chtěl znát odpověď na to, jestli může banka uplatnit poplatek, když mi bylo slíbeno bankéřem, že se jedná o účet bez poplatku a také to tak samotná banka propaguje. Děkuji uctivě, za Vaší laskavou odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, důvodů uplatnění poplatku může být hned několik. Na uplatnění poplatku přitom nemusí být nic nekalého. Jiné to ovšem je s ujištěním Vašeho bankéře, kde nevíme, co skutečně Vám sdělil, a zda se jednalo o úplné informace k tomuto účtu. Jedním z důvodů může být, že s odpuštěním poplatku je spojeno splnění nějaké podmínky. Typicky se jedná o dodržení nějakého obratu na účtu, nebo udržování nějakého zůstatku. Pokud je minimální obrat 15 tisíc korun, musíte si například nechat tuto částku každý měsíc zasílat na účet, abyste měl na odpuštění poplatku nárok. Jindy je zase vyžadováno placení kartou v určitém objemu apod. Tedy je možné, že jste nesplnil podmínku, aby Vám mohl být poplatek odpuštěn. Dalším důvodem je, že sice může být odpuštěn poplatek, ale jen za vedení účtu. Banky pak v rámci balíčku zpoplatňují některé jednotlivé služby, například poplatek za odchozí platbu, nebo poplatek za zřízení trvalého příkazu apod.

Bankéř Vás měl samozřejmě na nutnost předmětné podmínky výslovně upozornit a také Vám sdělit, že nulové poplatky jsou uplatněny pouze v případě splnění dané podmínky. Vše ale je skutečně nutné zjistit u banky.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ DOTAZY A ODPOVĚDI NALEZNETE ZDE!



Poradna BP: Není účet zdarma, jako účet zdarma

nic jednoduchšího
Dobrý den, když nejsem spokojen, změním banku. Je to efektivnější,než se domlouvat, že mě nedostate...
Diskutovat (1)