Pražští cestující si budou moci koupit jízdenku v tramvaji bezkontaktní kartou
ČSOB chce propojovat své odborníky s klienty on-line. Prioritu má mobilní bankovnictví
ČSOB se prostřednictvím kampaně „Chraňme své blízké“ spojila s influencery na pomoc seniorům s online bankovnictvím
Skupina ČSOB spustila odklady splátek úvěrů podle nového zákona
Centrála ČSOB je nejekologičtější kancelářskou budovou v České republice
Od úterý 12. dubna si budou moci cestující sami vyzkoušet moderní způsob nákupu jízdenek a Praha se tak připojí k dalším českým městům jako je Liberec, Plzeň a Brno, kde nákup jízdenek bezkontaktními kartami už existuje. Během ročního pilotního provozu budou terminály umístěny ve dvou tramvajích 15T na lince č. 22 vedoucí z Bílé Hory na Nádraží Hostivař. Prodejní automaty dodá zdarma firma Mikroelektronika. SIM karty, které jsou potřebné k validaci bankovních karet, dodá ČSOB a zároveň bude během zkušebního období hradit jejich provoz. Cestující si tak budou moci pořídit jízdenku snadno a rychle pouhým přiložením své bezkontaktní platební karty k prodejnímu terminálu.
„Věříme, že cestující v Praze bezhotovostní platby v tramvajích ocení a budou je hojně využívat. Při realizaci řešení v pražské MHD těžíme ze svých dosavadních bohatých zkušeností, které jsme získali na mnoha místech České republiky. Tento způsob odbavení cestujících je jedním z řešení, jež dopravcům nabízíme a které do budoucna může zcela změnit možnosti cestování veřejnou dopravou – zejména z pohledu cestujících. Řešení umíme provozovat v různých modelech odbavení, jako je variabilní jízdné, check-in/check-out nebo časové kupóny a jsme připraveni poskytnout Dopravnímu podniku i platformu, která umožní i tzv. virtualizaci jízdenek, takže cestující už při koupi lístku nedostane vytištěnou jízdenku,“ řekl Jan Kubíček, manažer Rozvoje obchodu s třetími stranami ČSOB.
„Jsem přesvědčena, že se tato služba osvědčí už během pilotního provozu a rychle budou přibývat další tramvaje, kde si půjde koupit jízdenku tímto způsobem. Dlouhodobě se velmi intenzivně zabýváme konceptem Smart City a tato služba do toho skvěle zapadá. Praha se sice nestane chytrým městem jen díky možnosti bezkontaktně platit za lístek v tramvaji, ale je to jedna z mnoha věcí, která díky využití moderních technologií zpříjemní a zjednoduší lidem život ve městě,“ řekla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.
„Podle výsledků našeho průzkumu je právě doprava jedním z míst, kde lidé chtějí nejčastěji využívat bezkontaktní platební kartu. Po projektech v dalších městech České republiky jsem rád, že se nyní připojuje i Praha. Věříme, že pilotní provoz bude úspěšný, a proto bychom chtěli bezkontaktní placení zavádět dále. Jsme připraveni na platební kartě uvést i předplatní časové kupóny nebo zavést digitální kupóny v mobilní aplikaci,“ dodal Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard pro ČR, SR a Rakousko.
„Žijeme v 21. století, platba kartou je dnes již naprosto přirozená záležitost. Proto není žádný důvod, aby tuto možnost neměli i cestující v pražské MHD. Budu prosazovat a intenzivně hledat řešení, aby nezůstalo jen u pilotního projektu, ale možnost zaplatit jízdní doklad kartou se stala v brzké době běžnou součástí nabídky Dopravního podniku,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Dopravní podnik nasadí na soupravy vždy 3 jízdenkové automaty s možností bezkontaktní platby, a to u vstupu prvními, třetími a pátými dveřmi. Cestující mají na výběr jak ze základní jízdenky za 24 Kč, 32 Kč, celodenní za 110 Kč, tak i zlevněné pro děti i seniory za 12 Kč, 16 Kč a 55 Kč. Jízdenka se z automatu vytiskne již označená, tudíž dále není třeba jízdenku označovat. Při jedné transakci lze vždy zakoupit pouze jednu jízdenku.
„DPP se snaží neustále zjednodušovat cestování městskou hromadnou dopravou obyvatelům i návštěvníkům Prahy včetně zahraničních turistů. Jsme si vědomi toho, že automaty na prodej jízdenek nejsou umístěny v každé zastávce a že cestující často na tramvaj spěchají a nemají čas si jízdenku zakoupit. Po možnosti zakoupit jízdenku formou SMS je toto další způsob, jak jim vyjít vstříc,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.
Každá tramvaj s možností bezkontaktní platby za jízdné bude viditelně označena samolepkou umístěnou na každých dveřích soupravy. Pilotní projekt je naplánován na 1 rok, poté se bude projekt vyhodnocovat a rozhodovat o případném rozšíření na všechny tramvaje. Pokud se nový způsob nákupu jízdenek osvědčí, dojde ještě během zkušebního období k rozšíření prodejních terminálů do všech moderních tramvají 15T linky č. 18. V případě funkčního a bezproblémového pilotního provozu plánuje DPP plošné zavedení moderního způsobu nákupu jízdenek v ostatních pražských tramvajích.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1650 | |
1 USD | 23,5310 | |
1 PLN | 5,8250 | |
1 GBP | 29,3845 | |
1 CHF | 25,7450 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0561 |
Zprávy z devizového trhu
- Americká ekonomika zpomaluje, středem pozornosti zůstává inflace
26. 04. 2024 - Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024