Průzkum spokojenosti klientů s bankami – 6. díl - čekací doba
19. 04. 2009 21:25
Vilém Nacher
komentáře (0)
Další články
Jak jsme v našem posledním pokračování hodnocení bank slíbili, přesouváme se tímto dílem do druhé tematické části našeho průzkumu, do oblasti bankovních služeb.
A první otázkou v této části je čekací doba, respektive její hodnocení klienty bank. A hned na úvod je třeba říci, že tato otázka dopadla z celého průzkumu „Kliente, oznámkuj svoji banku a
pobočku“ nejhůře. Jasně se zde ukázalo, že čekací doba je velice citlivým bodem ve styku klientů s bankami. Tabulka níže tentokrát znázorňuje hodnocení bank v tématu čekací doba. Stejně jako
v předchozích případech jsou zde uvedeny jen banky, které hodnotilo nejméně sto respondentů. V otázce čekací doby skončila Česká spořitelna s vůbec nejhorší hodnotou (3,02) na
posledním místě. Důvodů může být několik. Hlavním z nich je zřejmě to, že jak už bylo několikrát řečeno, Česká spořitelna je největším peněžním ústavem pro drobnou klientelu, tak je samozřejmě
pod největším drobnohledem. Zároveň pobočky navštěvuje relativně více klientů než je tomu u konkurence (navíc je zde vyšší poměr těch, kteří stále ještě nevyužívají internetbanking). Pravdou také
bude, že ČS poskytuje poměrně široký okruh služeb, z nichž některé vyžadují delší dobu zpracování jednotlivými úředníky. Na prvním místě v této otázce se, jak se dalo očekávat, umístila
mBank s průměrnou známkou 1,26. Je to ale vcelku pochopitelné, tato banka má svým zaměřením na výlučně elektronické bankovnictví trochu zvláštní postavení, odpadá u ní například čekací doba na
vložení či vybrání hotovosti na přepážce. Je vůbec otázkou kolik klientů mBank zavítá na pobočku. Na dalších místech se pak umístila Volksbank a Citibank. U této banky je to zajímavé, protože
v předchozích otázkách se umístila spíše na konci tabulky (např. u tématu dostupnosti skončila na posledním místě s průměrem 2,35).
* nulový sloupec v této tabulce znamená, že se respondent k této otázce nevyjádřil ** v době průzkumu tyto banky působily na trhu; po jejich fúzích byly z průzkumu
vyřazeny V tabulce jsou uvedeny jen banky, které hodnotilo více než 100 respondentů
Hodnocení bank podle čekací doby
Banka | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 0* | Počet respondentů | Ø |
mBank | 106 | 28 | 5 | 1 | 0 | 4 | 144 | 1,26 |
Volksbank CZ | 69 | 28 | 8 | 2 | 4 | 0 | 111 | 1,59 |
Živnostenská banka** | 96 | 45 | 18 | 7 | 4 | 3 | 173 | 1,66 |
eBanka** | 505 | 254 | 76 | 41 | 46 | 6 | 928 | 1,76 |
Citibank | 48 | 24 | 10 | 4 | 14 | 2 | 102 | 2,08 |
Raiffeisenbank | 159 | 123 | 74 | 31 | 23 | 4 | 414 | 2,09 |
HVB Bank Czech Republic** | 46 | 26 | 13 | 9 | 9 | 1 | 104 | 2,10 |
Komerční banka | 616 | 1 050 | 622 | 335 | 242 | 20 | 2 885 | 2,47 |
ČSOB | 491 | 716 | 443 | 252 | 230 | 17 | 2 149 | 2,52 |
Poštovní spořitelna | 224 | 371 | 246 | 153 | 125 | 18 | 1 137 | 2,59 |
GE Money Bank | 318 | 546 | 420 | 259 | 212 | 12 | 1 767 | 2,70 |
Česká spořitelna | 635 | 1 602 | 1 506 | 1 119 | 1 012 | 46 | 5 920 | 3,02 |
Celkový součet | 3 313 | 4 813 | 3 441 | 2 213 | 1 921 | 133 | 15 834 | 2,63 |
V dalším pokračování se budeme zabývat druhou otázkou 2. tematického okruhu, kterou je komplexnost služeb.
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16666543712
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1670 | |
1 USD | 23,4820 | |
1 PLN | 5,8250 | |
1 GBP | 29,3780 | |
1 CHF | 25,7300 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0573 |
Zprávy z devizového trhu
- Americká ekonomika zpomaluje, středem pozornosti zůstává inflace
26. 04. 2024 - Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024