Životní situace:
Česká národní banka – kdy může pomoci
Česká národní banka
Důvodem pro řešení sporu Českou národní bankou je využívání nekalých praktik ze strany poskytovatele finančních služeb.
Nekalou praktikou je takové jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče, které je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Obrátit na ČNB se můžeme i v případě sporů o smlouvy uzavírané pomocí prostředků komunikace na dálku (telefon, fax, e-mail či internet). Pro spotřebitele je tento způsob jistě pohodlnější, ale možnost získat informace je omezenější než při osobním jednání s poskytovatelem finanční služby. Novou pravomocí ČNB bude také dohled nad nebankovními poskytovateli úvěrů a podmínkami při nabízení a poskytování spotřebitelského úvěru v rámci nového zákona o spotřebitelském úvěru. ČNB také v budoucnu bude spravovat Centrální evidenci účtů.