Vrba:
Platby ze zahraničí jsou komplikované. Klienty vyjdou i na tisíce korun


21. 07. 2016  00:14          komentáře (1)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - Klient kritizuje svou banku za to, že mu dorazilo na účet v ČR po odeslání peněz z Velké Británie o stovky Eur méně, než posílal. Důvodem je konverzace částky u zprostředkujících bank za něž cílová banka nemůže. ČTĚTE DÁLE!

Vrba: Platby ze zahraničí jsou komplikované. Klienty vyjdou i na tisíce korun




Banka reaguje na stížnost klienta, který si stěžoval na konverzi zahraniční platby, která mu ubrala několik stovek EUR. Důvodem bylo převedení platby na korunu u zprostředkující banky a opětovné převedení korun na Eura u cílové banky. Klienta také kritizuje uplatnění 30 Eurového poplatku za zahájení reklamace.

STÍŽNOST KLIENTA:

Dobrý den,

rád by som sa s Vami podelil o nepríjemné skúsenosti s Air Bank a prípadom podobným s tým z https://www.bankovnipoplatky.com/vrba-korespondencni-banka-zmenila-menu-platby-pro-prijemce-se-ztratou-24425 a https://www.bankovnipoplatky.com/dotaz-detail?ad=mezinrodn-platba---dvoj-konverze .

V mojom prípade sa jednalo o zahraničnú EUR platbu odoslanú z CLYDESDALE BANK PLC / Velká Británie na môj účet príjemcu vedený v EUR v Air Bank. Počas transakcie sa "stratilo" niekoľko stovák EUR, ktoré sa márne snažím vyreklamovať u mojej banky (banka príjemcu). Na moju pôvodnú požiadavku u Air Bank, v ktorej som žiadal o reklamáciu transakcie u sprostredkujúcej banky, v tomto prípade RAIFFEISEN BANK INTERNATIONAL AG, som dostal niekoľko odpovedí. Prvá odpoveď bola, že reklamácia smerom k sprostredkujúcej banke nie je možná, nasledovala informácia že reklamácia je možná ale bude spoplatňená 30 EUR, a posledná informácia, že reklamáciu nie je možné urobiť pretože Air Bank nemá informácie o výške pôvodnej platby.

Medzičasom mi banka zaslala detail o SWIFT operácii v ktorej je vidieť celá história transakcie, pôvodná čiastka v EUR, svojvoľne konvertovaná do CZK sprostredkujúcou bankou, prijatá Air Bankou a konvertovaná do EUR.

V tomto prípade sa cítim poškodeným a zároveň rukojemníkom mojej banky požadujúcej 30 EURový poplatok na začatie reklamácie.

Vážená redakcia, je možné získať oficiálne vyjadrenie od sprostredkujúcej banky (Raiffesien), k dôvodom svojvolnej zmeny meny platby, a stanovisko Air Bank k dôvodom prečo po mne požadujú poplatok 30 EUR k začatiu reklamácie (nie je uvedený v cenníku)?

Existuje nejaký konkrétny zákon, paragraf na ktorý sa mám odvolať pre vynútenie reklamácie u Air Banky? Už som sa s požiadavkou obrátil na finančného arbitra, a čakám na odpoveď. Máte pre mňa doporučenie k ďalšiemu postupu k získaniu zmiznutých peniazí? Súhlasím so zverejnením môjho pôvodného, prípade redakcoiu upraveného textu, a som ochotný poskytnúť detailnejšie informácie k prípadu ak si to niektorá z bánk vyžiada. 
ďakujem za odpoveď

REAKCE BANKY:

Mrzí nás, že si s námi klient spojil negativní zážitek, který jsme nemohli ovlivnit. A rád vysvětlím proč. 

Když k nám klient posílá platbu z nějaké zahraniční banky, nejde platba rovnou k nám, ale prochází přes různé takzvané korespondenční banky. Jedna platba tak na cestě k nám může projít jednou, dvěma, ale třeba i čtyřmi korespondenčními bankami. Problém může nastat ve chvíli, kdy se některá z nich rozhodne převést peníze poslané třeba na eurový účet u nás z původních eur na koruny, protože vidí, že jdou do Česka. Vzniknou tím totiž nečekané náklady na konverzi, které se po příchodu peněz do Česka a jejich konverzi zpět na původní eura ještě zvýší. 

My v takovém případě většinou sami nevíme, která z korespondenčních bank tuto konverzi udělala, protože nemají povinnost nám tyto informace sdělit. Proto klientovi doporučíme podat reklamaci přímo u zahraniční banky, odkud peníze odesílal, a k tomu mu samozřejmě dáme všechny potřebné podklady. Podle našich zkušeností je to totiž nejrychlejší a současně nejjistější cesta, jak peníze získat zpět. Navíc tím klientovi ušetříme minimálně 30 EUR, které by tato reklamace u korespondenčních bank stále nás, a které bychom mu pak podle našich obchodních podmínek přeúčtovali. 

Obecně vždy děláme vše pro to, abychom klientovi v takové situaci pomohli získat chybějící peníze zpět. Věřím, že se to nakonec podařilo i u tohoto klienta.

DALŠÍ STÍŽNOSTI A REAKCE BANK V NAŠÍ VRBĚ NALEZNETE ZDE!



Vrba: Platby ze zahraničí jsou komplikované. Klienty vyjdou i na tisíce korun

Prevod do 60 sekund kdekolvek v EU.
K tomuto len tolko, mam 20 rocne skusenosti i CS, Slovenskou Sporitelnouna SK, AirBankou, KB v Cecha...
Diskutovat (1)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

5097020153

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více