Historicky nejabsurdnější je poplatek za příchozí platbu


01. 03. 2017  10:57     Patrik Nacher     komentáře (0)

Server www.bankovnipoplatky.com vyhlásil od 1. ledna 2017 poslední 12. ročník ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“. Veřejnost hodnotila z vítězů všech dosavadních ročníků ankety a vybírala ten historicky absolutně nejabsurdnější.

Historicky nejabsurdnější je poplatek za příchozí platbu




Vítězové dosavadních 11 ročníků:

I. ročník, 2005              Poplatek za příchozí platby

II. ročník, 2006             Poplatek za výběr platební kartou z bankomatu vlastní banky        

III. ročník, 2007            Poplatek za vedení běžného účtu                                                     

IV. ročník, 2008            Poplatek za nadměrný vklad                                                

V. ročník, 2009             Poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet

VI. ročník, 2010            Poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu

VII. ročník, 2011           Poplatek za předčasně splacený úvěr

VIII. ročník, 2012          Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat

IX. ročník, 2013            Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotř. úvěru nebo úvěru u stav. spoř.

X. ročník, 2014             Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou

XI. ročník, 2015            Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking

bsolutním vítězem se stal historicky první nejabsurdnější bankovní poplatek – poplatek za příchozí platbu, který oslovil více než pětinu hlasujících (21 %). „Potvrdil se tak konzistentní postoj bankovních klientů, když za absolutně nejabsurdnější, zvolili vítěze právě prvního ročníku této ankety. Tento poplatek byl favoritem, lidé ho navrhovali vlastně permanentně v každém ročníku, jakkoliv dle pravidel, vítězný poplatek se již v anketě objevit znovu nemohl“, dodává k výsledkům Patrik Nacher, autor ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Na 2. místě skončil poplatek za nadměrný vklad (vítěz 4. ročníku) se ziskem 16%. Celkově hlasovalo 1.283 bankovních klientů.

Tabulka s výsledky 12. ročníku:

1. Poplatek za příchozí platby, ročník 2005

21 %

267 hlasů

2. Poplatek za nadměrný vklad, ročník 2008

16 %

196 hlasů

3. Poplatek za zadání příkazu, ročník 2015

13 %

158 hlasů

4. Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat, ročník 2012

9 %

114 hlasů

5. Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, ročník 2014

9 %

113 hlasů

6. Poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet, ročník 2009

8 %

98 hlasů

7. Poplatek za předčasně splacený úvěr, ročník 2011

7 %

81 hlasů

8. Poplatek za vedení běžného účtu, ročník 2007

6 %

75 hlasů

9. Poplatek za výběr platební kartou z bankomatu vlastní banky, ročník 2006

5 %

62 hlasů

10. Poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu, ročník 2010

5 %

60 hlasů

11. Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotř. úvěru nebo úvěru u stav. spoř., ročník 2013

5 %

59 hlasů

Boj proti poplatkové politice našich bank a dvanáct ročníků anket přineslo své výsledky a i díky tomu mohli klienti ušetřit na absurdních poplatcích miliardy korun. Aktuálně například u tří největších bank došlo k téměř 6 % meziročnímu poklesu výnosů z poplatků a provizí.

Tabulka porovnání výnosů mezi roky 2015 a 2016:

 

Výnosy z poplatků

Banka

2015

2016

Rozdíl

Česká spořitelna

10,25

9,3

-9,2 %

ČSOB

6,39

6,22

-3 %

Komerční banka

6,96

6,68

-4,10 %

Celkem

23,6

22,2

-5,93 %

Zdroj: banky, zpracování: www.bankovnipoplatky.com

Odkaz na hlasování:

http://www.bankovnipoplatky.com/nejabsurdnejsi-poplatek-2016-%E2%80%93-mise-skoncena/?hlasovani=1



Historicky nejabsurdnější je poplatek za příchozí platbu

Diskutovat (0)