Hyde park - Poplatek za vedení účtu zemřelého je nejabsurdnější, říká čtenář


05. 04. 2016  00:49     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ÚTERNÍ SERIÁL - HYDE PARK: Čtenář sledující náš aktuální ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, nejvíce kritizuje poplatek za vedení účtu zemřelého klienta. Má s tímto poplatkem také svou osobní zkušenost. ČTĚTE DÁLE!

Hyde park - Poplatek za vedení účtu zemřelého je nejabsurdnější, říká čtenář




Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta je jedním z nominovaných poplatků v letošním ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Ačkoliv není tento poplatek nejvýraznějším kandidátem na vítězství, má s ním náš čtenář velmi nepříjemnou zkušenost. Čtenář tak vidí jako absurdní to, že poplatek má platit někdo, kdo už zde není a následně jsou tímto poplatkem zatěžováni dědici, tedy nejbližší lidé zemřelého, kteří přitom nemohou sami účet zrušit a jsou nuceni poplatek zaplatit. 

Komentář pana Rejska:

Dobrý den vážení. Dovolil bych si komentář k jednomu z nominovaných poplatků v anketě o absurdní poplatek. Mám s ním totiž velmi špatnou osobní zkušenost. Když mi zemřeli rodiče po autonehodě, byl jsem na tom velmi špatně. To víte, přijít naráz o dva rodiče je snad to nejhorší, co se může stát. V tu chvíli mi bylo všechno jedno. Byl jsem prostě v... Když už se všechno nakonec řešilo či dořešilo v dědickém řízení, uplatnila banka rodičů nárok na úhradu poplatku za jejich oba účty, kde v podstatě toho ani moc nebylo. Za těch několik měsíců, kdy účty běžely a kdy běželo i dědické řízení jsem zaplatil na poplatcích za vedení účtu rodičů 3400 korun. Banka navíc byla neoblomná a vůbec jí moje tíživá situace nezajímala. Fakt absolutní ignorace mé situace a mého stavu jak duševního tak finančního. Zvolil bych tedy jednoznačně tenhle poplatek jako totálně nejabsurdnější poplatek. A to hlavně proto, že vás zasáhne v té pro vás nejtěžší chvíli a nemůžete ho ani nijak ovlivnit.

Reakce naší redakce:

Dobrý den, určitě s vámi souhlasíme. Jsme přesvědčeni o tom, že kdyby banky chtěly, mohly by situaci vyřešit technicky velice snadno a to tak, aby nemuseli penalizovat a zpoplatňovat dědice klientů, kteří se nacházejí v nejtěžších chvílích svého života. Stačilo by například zavést databázi, kde by banky získali informace o smrti klienta a v té chvíli by měli zemřelého účet přestat zpoplatňovat. V době smrti už totiž nemůže majitel účtu tento účet nijak využívat, ani zadávat transakce a tak účet běží pouze ze setrvačnosti a pouze se automaticky strhávají platby, nebo se připisují, došlo platby a to až do zrušení účtu. Bylo by to skutečně humánní gesto našich bank a banky by na tom jistě nijak neprodělaly.

DALŠÍ KOMENTÁŘE A VYJÁDŘENÍ NAŠEHO SERVERU NALEZNETE ZDE!



Hyde park - Poplatek za vedení účtu zemřelého je nejabsurdnější, říká čtenář

Diskutovat (0)