ČS inovuje v době koronaviru. Zřídila i hlasovou biometrii


09. 04. 2020  06:09     Tisková zpráva     komentáře (0)

Česká spořitelna pomůže klientům v karanténě a umožní jim zřízení hlasové biometrie jen po telefonu a bez nutnosti návštěvy pobočky. Banka také ruší poplatky za transakce zadané po telefonu. 

ČS inovuje v době koronaviru. Zřídila i hlasovou biometrii




Hlasová biometrie umožňuje ověření identity klienta po telefonu pouze na základě uloženého hlasového vzorku, klienti nemusí uvádět žádné další údaje. Klienti s hlasovou biometrií mohou po telefonu provádět veškeré bankovní operace včetně plateb a převodů peněz. Službu využívají zejména starší klienti bez počítače či chytrého telefonu. Po dobu karanténních opatření nemusí noví klienti bez přístupu k internetu tuto službu zřizovat na pobočce, ale mohou tak učinit přes telefon. Spořitelna zároveň po dobu pandemie ruší poplatek za finanční transakce zadané po telefonu. Spořitelna je jedinou bankou na trhu, která hlasovou biometrii nabízí.

“V současné době je toto řešení ideální především pro seniory, kteří jsou nemocí nejvíce ohroženi. Díky tomuto zjednodušení nemusí klienti nikam chodit, snadno si vše zařídí po telefonu bez nutnosti návštěvy pobočky. Po telefonu si snadno aktivují službu pro ověření pomocí hlasu a jednoduše provádí standardní operace s telefonním bankéřem. Mohou tak bez nutnosti osobní návštěvy pošty nebo bankovní pobočky zaplatit například nájem, měnit trvalé příkazy a inkasa či zjišťovat zůstatky na účtu,” říká Filip Zeman, šéf digitálního bankovnictví v České spořitelně.

Česká spořitelna sjedná službu v době koronavirové pandemie pomocí dočasné Bankovní IDentity, ke které aktivuje klientovi bezpečnostní metodu Ověření hlasem po dobu tří měsíců. Ta je postavena na technologii hlasové biometrie a je bezpečnostní metodu, která se používá k jednoznačné identifikaci volajícího klienta. Klient tak může v telefonním bankovnictví snadno provádět platby s denním limitem 20 000 Kč a měsíčním limitem 100 000 Kč.

Hlasová biometrie

Ověření hlasem je postaveno na technologii hlasové biometrie a je bezpečnostní metodu, která se používá k jednoznačné identifikaci volajícího klienta.

Technologie snímá hlas volajícího, porovnává ho s jeho hlasovým vzorkem pořízeným dříve, a následně určí, jestli jsou oba hlasy shodné. Hlasový vzorek obsahuje více než 100 unikátních fyzických a behaviorálních charakteristik. Například délku hlasivkové štěrbiny, nosního průchodu, ale také výšku hlasu, tempo, akcenty apod. Nezávislé výzkumy prokázaly, že hlas je u každého člověka stejně jedinečný jako otisk prstů.

Více podrobností o hlasové biometrii zde.



ČS inovuje v době koronaviru. Zřídila i hlasovou biometrii

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2021 na poplatcích již celkem zaplatili

17957094813

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

3,7


ČÍSLO TÝDNE - 3,7 o tolik miliard korun se snížil čistý zisk bankám působícím v České republice v prvním čtvrtletí 2021. Doznívají tak negativní vlivy koronavirových restrikcí a útlumu ekonomiky.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,5490
Kurz USD Americký dolar 1 USD 21,4770
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,6075
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,8455
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 23,3805
Kurz HUF Forint 100 HUF 7,2000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,1882
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více