Kdo je kdo v bance, 7. díl – bankéř


23. 03. 2012  01:08     BP.com     komentáře (0)

V oblíbeném seriálu na webu BankovniPoplatky.com vám představujeme zajímavé tradiční pozice v bance spolu s agendou, která je pro tyto pozice charakteristická. Na pomoc si vždy přizveme někoho z předem vybrané banky, aby nám s odhalováním tajemství ze světa za oponou pomohl. V sedmém díle se zaměříme na pozici, se kterou jsme se již všichni alespoň jednou setkali – bankéř za přepážkou.





Ten má totiž v hierarchii bankovního domu velmi specifické postavení. „Bankéř je základním stavebním kamenem banky. Tedy nejnižší, ale zároveň velmi důležitý, jelikož na jeho kvalitě závisí vnímání banky klienty. Přepážkový pracovník je totiž hlavní, zásadní a často jediná spojka mezi bankou a klient, resp. potenciálním klientem. Proto jsou hlavním marketingovým nástrojem pro hodnocení spokojenosti klienta s bankou,“ říká Kateřina Ušáková, bankéřka Poštovní spořitelny. Ta se, tak jako tisíce jejích kolegů v bankovních domech, každým dnem musí věnovat celé řadě povinností, bez nichž by bankovní dům nemohl poskytovat své služby. „Klientská obsluha, zjišťování potřeb a jejich uspokojení adekvátními produkty. Zároveň také primární řešení stížností a hledání řešení. Jinými slovy obsluha klientů na přepážce. Ve chvílích, kdy na přepážce není klient, pak selekce klientů z portfolia a jejich obvolávání, odpovídání na emaily, příchozí telefonické hovory, obvolávání centrálních úkolů a také kontaktování klientů, kteří projevili zájem o produkt či si u nás založili účet a ověřujeme si, zda jim došly všechny podklady v pořádku,“ vyčítá Ušáková nejdůležitější povinnosti své bankovní agendy.

.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ O OSTATNÍCH DÍLECH NAŠEHO SERIÁLU, NAJDETE JE V TÉTO SEKCI.

.

Také vás zajímá, jak vypadá takový běžný den bankéře a co se děje v bance, než začne pracovní doba? Nás také. A proto jsme se Kateřiny Ušákové zeptali a ona nám prozradila svůj denní harmonogram: „Příchod do práce, kontrola novinek a nově vydaných předpisů. Kontrola úkolů na daný den, jejich přibližné rozvržení. Následuje obsluha klientů a ve volných chvílích obtelefonování úkolů. Den je prokládán konzultacemi s kolegy ohledně drobných nejasností, případně novinek a zakončen kontrolou ukončených úkolů a správnosti dokladů u obsloužených klientů,“ vysvětluje Ušáková. I když jsou bankéři v první linii a někteří klienti jim často pěkně od plic vynadají, jejich práce je zkrátka nepostradatelná. A proč by podle samotné bankéřky nemohl žádný bankovní ústav nikdy fungovat? „Naše klientela má ráda osobní kontakt, tedy jednoznačně upřednostňuje, že o svých problémech může jednat s někým tváří v tvář. Samozřejmě existují i výjimky, ale i ty občas něco potřebují vyřešit osobně, něco ujasnit či ukázat. Proto si myslím, že by banka bez nás, bankéřů nemohla fungovat a prodej produktů by byl výrazně nižší,“ říká Kateřina Ušáková z Poštovní spořitelny.

.

Na český trh se však pomalu začíná prosazovat i koncept, který se od tradičního přístupu k retailovému bankovnictví liší. Ano, jistě, máme na mysli nové banky typu Air Bank. Rostislav Kocman, tiskový mluvčí této banky, charakterizuje přístup takto: „Nemáme "bankéře" na přepážkách, máme bankovní asistenty. V hierarchii banky mají velmi důležité postavení, protože jsou tou první osobou, se kterou se zákazník Air Bank setká. Jejich role je dvojí. Novým zákazníkům pomůžou stát se klientem a založit si běžný nebo spořicí účet. U stávajících klientů pak pomáhají v tom, co si klient přijde na pobočku vyřídit,“ říká Kocman. „Ať už je to nastavení internetového bankovnictví, zadání plateb nebo využití našich vkladových bankomatů. V obou případech slouží jako asistent zákazníka,“ dodává Kocman.



Kdo je kdo v bance, 7. díl – bankéř

Diskutovat (0)