Tisková zpráva - lidé zvolili nejabsurdnější bankovní poplatek (13.2.2006)
Jste OSVČ? Založte si podnikatelský účet, pomůže vám
Sdílení bankomatů nabírá na obrátkách. Přidají se i Air Bank a UniCredit
Výběr z bankomatu po celém světě zdarma? Mnohdy vám poplatek stejně naúčtují
Jak a kde reklamovat bankovní služby? Cesta ke spravedlnosti může být dlouhá a drahá
Nemá-li tato dohoda zůstat pouze na papíře a má-li skutečně vést ke zlepšení vztahů mezi bankou a klienty, pak vybízíme představitele bank k diskusi nad budoucností právě těch poplatků, které lidi trápí nejvíce, včele s poplatkem za příchozí platby a za vklad na účet.
Lidé zvolili nejabsurdnější bankovní poplatek v ČR
- poplatek za příchozí platby
13. 2. 2006
Portál www.bankovnipoplatky.com vyhlásil anketu „o nejabsurdnější bankovní poplatek“. Tato anketa trvala více než dva měsíce a svůj názor v ní vyjádřilo přes 7600 lidí. Zcela suverénním způsobem „vyhrál“ poplatek za příchozí platby (vklad na účet, kreditní operace). V prvním kole ho mezi 14 nominovanými poplatky zvolilo za nejabsurdnější přes 46% hlasujících (2500 hlasů) a ve finálovém kole obdržel tento poplatek dokonce neuvěřitelných více než 81% (1779 hlasů).
Z ankety jasně vyplývá, které poplatky klienty bank nejvíce trápí. To mimochodem dokládají i názory v diskusi, která se rozběhla vedle samotné ankety. Pro banky to může sloužit jako zpětná vazba. Na konci minulého roku došlo mezi bankami a ministerstvem financí k dohodě mimo jiné o posilování vyvážených vztahů mezi poskytovateli služeb a klienty a zvyšování přehlednosti a dostupnosti informací o poskytovaných službách.
Nemá-li tato dohoda zůstat pouze na papíře a má-li skutečně vést ke zlepšení vztahů mezi bankou a klienty, pak vybízíme představitele bank k diskusi nad budoucností právě těch poplatků, které lidi trápí nejvíce, včele s poplatkem za příchozí platby a za vklad na účet.
Logika je nasnadě. Lidé poskytují své peníze bance, která s nimi může podnikat a tvořit zisk. Zpoplatňovat příchod peněz do banky je protismyslný a nelogický. Nejen proto, že to jsou peníze, díky kterým banka vydělává, takže by se naopak měla s klientem o tento výdělek podělit, ale také proto, že příchozí platbě se nelze bránit. Celkem přesnou paralelou byla situace mobilních operátorů před cca deseti lety, kdy se zpoplatňovaly přijaté hovory, jakkoliv to dotyčný nemohl ovlivnit. Poplatek za přijaté hovory se posléze zrušil.
Banky na kritiku své poplatkové politiky reagovaly a reagují postupným zpřehledňováním svých sazebníků a rušením některých poplatků. Věříme, že bankám jde opravdu o klienta, takže se nebudou bránit debatě o budoucnosti právě poplatku za příchozí platby či za vklad na účet.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1650 | |
1 USD | 23,5310 | |
1 PLN | 5,8250 | |
1 GBP | 29,3845 | |
1 CHF | 25,7450 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0561 |
Zprávy z devizového trhu
- Americká ekonomika zpomaluje, středem pozornosti zůstává inflace
26. 04. 2024 - Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024