Hodnocení bank v oblasti bankovních poplatků se v 1Q kupodivu zlepšilo


25. 04. 2011  00:56     www.vstricnabanka.cz     komentáře (0)

Fio banka zůstala i v prvním čtvrtletí poplatkově nejvstřícnější bankou s nejvyšším hodnocením v oblasti poplatků a přehlednosti sazebníků 85 procent. Nejnižší poplatky má sice i nadále mBank, která získala druhé nejlepší hodnocení 82,5 procenta, byla však pasivnější. Celkem šest bank zaznamenalo zvýšení svého hodnocení v důsledku pozitivních poplatkových změn.





Fio banka byla v I. čtvrtletí aktivní

Fio banka byla na rozdíl od svého největšího konkurenta v prvním kvartále velmi aktivní a přistoupila k několika pozitivním změnám, které jí zajistily růst indexu hodnocení poplatkové vstřícnosti mezičtvrtletně o 1,2 procentního bodu. Fio banka se v prvním čtvrtletí soustředila především na dvě poplatková témata – zahraniční platební styk a výběry z bankomatu. A u obou byla zaznamenána poplatková redukce. Patrik Nacher, majitel serveru bankovnipoplatky.com vysvětluje: „Pokud jde o zahraniční platební styk, tam klienti mohou nově odesílat levněji a to v amerických dolarech, britských librách, polských zlotých, maďarských forintech a v českých korunách“ a dodává, „druhou výraznou poplatkovou změnou bylo zavedení deseti výběrů ze sítě bankomatů Pharro (v ČR jich je 60) měsíčně zdarma. Ostatní podmínky výběrů z bankomatu zůstaly beze změn (výběr z bankomatu ČSOB za 6 Kč, z ostatních bankomatů za 30 Kč).„

Že by se bankovní poplatky mezičtvrtletně snížily?

Velké změny však nastaly u dalších bank, u kterých jsme v prvním čtvrtletí zaznamenali poměrně velké změny poplatků či podoby sazebníků. Celkem šest bank, což je polovina, zaznamenalo zvýšení svého indexu hodnocení v oblasti výše poplatků a přehlednosti sazebníků. Od počátku roku tak můžeme sledovat využívání nástroje snižování poplatků a zpřehledňování sazebníků v konkurenčním boji. Pouze jedna banka zaznamenala snížení svého hodnocení a pět bank získalo stejné hodnocení jako před třemi měsíci. Největší skok zaznamenaly Komerční banka a UniCredit Bank, které zlepšily své hodnocení shodně o 2,5 procentního bodu. V případě Komerční banky se jednalo o zlepšení z 62,5 procenta na konci minulého roku na 65 procent v prvním čtvrtletí. V případě UniCredit Bank zlepšení z 66,3 na 68,8 procenta. Zlepšením hodnocení se může pochlubit i GE Money, která si polepšila ze 70 na 71,3 procenta a ČSOB, která zlepšila své hodnocení z 63,8 na 65 procenta. Zvýšení indexu hodnocení poplatkové politiky bank u poloviny retailových bank se základními bankovními službami v ČR tak vypovídá o zajímavém trendu prvního čtvrtletí, kterým byly poměrně vstřícné úpravy poplatků a sazebníků ve prospěch klientů bank. „Uvedený pozitivní trend vypovídá o tom, že banky více než kdykoliv předtím začaly vnímat potřeby a poptávku klientů po kvalitnějších, ale nikoliv dražších službách bank. Klienti bank také oceňují zpřehledňování a zjednodušování bankovních sazebníků a tedy skutečnost, že s nimi banky hrají férově“, komentuje výsledky hodnocení a trendy Michal Knapp, předseda představenstva společnosti OVB Allfinanz, a.s., generálního partnera hodnocení OVB Vstřícná banka.  

Srovnání IV. čtvrtletí roku 2010 a I. čtvrtletí roku 2011:

  Hodnocení poplatkové vstřícnosti
Banka IV. čtvrtletí 2010 I. čtvrtletí 2011
Citibank 52,5 52,5
Česká spořitelna 53,8 53,8
ČSOB 63,8 65
GE Money Bank 70 71,3
Komerční banka 62,5 65
LBBW Bank 66,3 66,3
mBank 81,3 82,5
Poštovní spořitelna 75 75
Raiffeisenbank 73,8 72,5
UniCredit Bank 66,3 68,8
Volksbank 73,8 73,8
Fio banka 83,8 85
  Komentář k jednotlivým bankám za I. čtvrtletí najdete zde: https://www.bankovnipoplatky.com/bankovni-poplatky---i-ctvrtleti-2011-14215.html  

_______________________________________________________________________________________________

POTŘEBUJETE PROFESIONÁLNÍ PRÁVNÍ POMOC? VŠE LZE VYŘÍDIT SNADNO, RYCHLE A LEVNĚ. VYUŽIJTE SLUŽEB ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ MGR. MIROSLAV ZEMAN NA WEBU: WWW.PROFIPRAVNIK.CZ

- Rodinné právo - rozvody, vypořádání, výživné, děti

- Právo nemovitostí - darovací smlouvy, kupní smlouvy, návrhy na vklad, věcná břemena, zástavení práva

- Advokátní úschovy - včetně souvisejícího servisu

- Žaloby, návrhy, komunikace se soudy na klíč

- Rozhodčí řízení

- Obchodní právo - založení společností, změny zápisů, firemní poradenství

______________________________________________________________________________________________


Hodnocení bank v oblasti bankovních poplatků se v 1Q kupodivu zlepšilo

Diskutovat (0)


Vstřícná banka

Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor