Komentované zprávy bank:
KB chatuje a Equa drsně vydělává
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
28. září. Svátek svatého Václava, aneb jak bychom se neměli chovat
Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu GEEN Vstřícná banka.
Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!
Poštovní spořitelna: Češi si nejvíce spoří na penzi, když vidí stárnout své rodiče, ukázal průzkum
Lidé v Česku si nejčastěji ukládají peníze stranou prostřednictvím penzijního spoření. Využívá jej více než polovina dotázaných. Mnozí z nich ale začínají myslet na důchod teprve ve chvíli, kdy se musí starat o své rodiče. Péče o rodiče i děti přitom výrazně zatěžuje jejich rozpočty, lidé tedy paradoxně začínají šetřit na penzi ve chvíli, kdy je to pro ně nejobtížnější, ukázal průzkum Poštovní spořitelny.
Reklama a propagace penzijního spojení je natolik masivní a nepřehlédnutelná, a spolu se státní podporou vytváří velmi lukrativní a zajímavý produkt pro velkou část veřejnosti. I proto je také tento produkt velmi silně a často využívaný. Není to ani tak tím, že by si mladí lidé či lidé ve středním věku uvědomovali riziko staří a zajištění ve stáří, ale protože se k tomuto produktu vztahuje velké množství pobídek, podpor a výhod. Je to tak v pořádku, jen uvádíme některé informace na pravou míru.
Komerční banka má nový chat
Od začátku října mohou klienti Komerční banky využívat chat, novou službu přístupnou z internetových stránek KB. Prostřednictvím moderního a oblíbeného komunikačního nástroje je možné získat pohodlně a rychle informace nejenom o nabízených bankovních produktech, ale také o postupu při ztrátě karty, dohodnout schůzku na pobočce, pomoc při zadávání platby apod. On-line chat je v provozu každý pracovní den od 8 do 18 hodin.
Tato možnost komunikace se objevuje sice i u jiných bank, ale přesto se jedná o velmi dobrý nápad, který využívá mnoho klientů, kteří nechtějí volat na telefonní linky a čekat na připojení. Banka i tímto opět cílí na mladé klienty, kteří právě rychlý a bezproblémový způsob komunikace upřednostňují. Připomeňme, že právě Komerční banka je velkou bankou, které počet klientů i v době nástupu nízkonákladových bank roste, byť mírně.
Equa bank více než dvojnásobně zvýšila zisk
Také ve 3. čtvrtletí 2017 pokračovala Equa bank v ziskovém hospodaření. K 30. září 2017 vzrostl zisk v meziročním srovnání o 125 % na 182 milionů korun. Počet klientů Equa bank vzrostl meziročně o 27 % na 294 tisíc, bilanční suma vzrostla o 8 %, celkový objem úvěrů o 16 % a celkový objem vkladů o 6 %. Ziskové hospodaření očekává Equa bank i za celý rok 2017.
A máme tu další důkaz, že nízkonákladové banky mohou velmi dobře fungovat i vydělávat a nejsou adeptem na likvidaci, jak ještě nedávno tvrdily jejich větší konkurentky. Equa Bank i jako malá banka dokázala vydělat za tři čtvrtletí loňského roku 182 milionů korun, tedy o 125 procent více než před rokem. Tuto dynamiku by mohla bance závidět veškerá její konkurence.