Komentované zprávy bank:
ČSOB plánuje sjednocení značek, Česká spořitelna zvyšuje úrokové sazby


02. 10. 2019  00:49     Redakce     komentáře (0)

KOMENTOVANÉ TISKOVÉ ZPRÁVY Z BANK: O čem nás naše banky informují? A jak moc jsou jejich tiskové zprávy zajímavé? Podíváme se na ně trochu veselýma a trochu kritickýma očima. ČTĚTE DÁLE!

Komentované zprávy bank: ČSOB plánuje sjednocení značek, Česká spořitelna zvyšuje úrokové sazby




Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí.

Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu Vstřícná banka.

Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!


Česká spořitelna zvyšuje úrokové sazby u hypoték


Česká spořitelna „S ohledem na rostoucí cenu peněz na trhu Česká spořitelna od 22. října mírně zvyšuje úrokové sazby u hypoték,“ říká Radek Vachulka, manažer hypoték České spořitelny a dodává: „Nadále platí, že největší poptávka ze strany žadatelů je o hypoteční úvěry s dlouhodobou fixací.

Pravdou je, že většina bank zvyšovaly úrokové sazby po celou druhou polovinu roku 2018. Teprve se začátkem roku nastal zlom. S příchodem února a března roku 2019 pak začaly úrokové sazby u hypoték stagnovat nebo se dokonce mírně snižovat. Důvodem je výrazné ochlazení zájmu klientů. I přes zvýšení úrokových sazeb ze strany ČNB zůstaly hypotéky velmi lukrativním zbožím a bankám se tak vyplatí jejich poskytování i v případě minimálních úrokových čistých výnosů. No, nejprve banky prostě zkusily zdražit. Když se to nepovedlo, chlubí se zlevňováním, které je ale ve skutečnosti spíše vynucené.


ČSOB se chce stát nejdostupnější bankou na trhu. Zjednodušuje a plánuje sjednotit značky


ČSOBČSOB ve své nové retailové strategii staví na potenciálu skupiny, inovacích a digitalizaci i na osobním lidském přístupu. Přirozeným vyústěním snahy stát se pro klienty tou nejdostupnější volbou při řešení všech finančních potřeb je záměr spojit Poštovní spořitelnu se značkou ČSOB. Ke sjednocení značek by mělo dojít v roce 2020.

Toto byla v minulosti slabina skupiny. Velké množství značek a zmatek který v tom klienti měli. Jednotlivé projekty a značky se přitom značně překrývaly. Investice do několika značek pak i banku zbytečně zatěžovaly. Místo aby se vytvořila jedná silná a univerzální značka, propagovalo se vedle sebe několik bankovních značek. Sjednocení značek tak i s ohledem na přehlednost podporujeme.


Živnostníci všech bank si nově mohou u MONETA Money Bank sjednat kreditní kartu plně online


moneta-money-bank-logoPrůkopnickou službu pro živnostníky na českém trhu dnes spustila MONETA Money Bank pro klienty všech bank. Ti si mohou přes webové stránky www.moneta.cz plně online sjednat kreditní kartu MONETA Business Card s limitem až 500 000 Kč. Navíc s ní získají zpět 5 % z provedených plateb, zdarma zřízení a vedení běžného účtu pro živnostníky, dlouhé bezúročné období 55 dnů a možnost bezkontaktního placení kreditní kartou v mobilním telefonu prostřednictvím Google Pay.

Na konci roku 2018 si mohli klienti Monety z řad živnostníků sjednat kreditní kartu s limitem až 500 tisíc korun. Výhodou je pro živnostníky možností získat zpět 5 procent z utracené částky. Jedná se sice o druh ne zrovna výhodného úvěru, ale pro některé živnostníky může karta představovat možnost přechodného financování výdajů. S kreditní kartou je nutné ale nakládat velmi odpovědně a obezřetně.




Komentované zprávy bank: ČSOB plánuje sjednocení značek, Česká spořitelna zvyšuje úrokové sazby

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více