Matoušek:
O Kodexu mobility jsme informovali dost, ale média bohužel neprojevila zájem
11. 01. 2011 02:38
Aleš Rod
komentáře (0)
Kodex mobility je na našem webu jedno z klíčových témat. Umožňuje totiž bankovním klientům snadnou změnu banky. O tomto dokumentu jsme si povídali s Janem Matouškem, náměstekm výkonného ředitele České bankovní asociace, která se na tvorbě Kodexu mobility podílela.
BankovniPoplatky.com: Výsledky ankety serveru www.bankovnipoplatky.com ukázaly, že povědomí veřejnosti o Kodexu mobility
bankovních klientů není velké. Ztotožňujete se s výsledky?
ČBA využívá ke zjištění znalostí a postojů obyvatel kvalifikovaných průzkumů, u nichž jsou definovány jak metodika, tak vzorek respondentů. Průzkum, který jsme realizovali v roce 2010, ukázal, že o přechodu k jiné bance někdy uvažovala jen asi jedna třetina klientů. Pro většinu klientů tedy zřejmě není toto téma nijak zvlášť důležité. Stejně výsledek přinesla i data porovnávající důležitost jednotlivých vlastností banky z pohledu klienta. Výsledky různých anket vnímáme jako dílčí, podpůrné informace. BankovniPoplatky.com: Je podle Vás v zájmu bank, aby o této možnosti klienti věděli?
V zájmu bank je mít spokojené klienty, kteří čerpají takové služby, které jim vyhovují a chovají se obezřetně. Ke spokojenosti přispívá i možnost vybrat si za dostatečně širokého spektra bank. Český trh je podle studie Evropské komise jedním z nejvíce konkurenčních v Evropě a Kodex dále odstraňuje bariéry přechodu. Je na každé bance, zda chce jeho existenci klientů aktivně komunikovat. BankovniPoplatky.com: Z pohledu bank na jedné straně Kodexu mobility stojí nižší náklady s administrativním přechodem klientů do jiné banky (pozitivum), na druhé straně riziko častějších odchodů. Co podle Vás převažuje, když usoudíme, že většina vkladů je ve velkých bankách, které na to někdy hřeší?
ČBA zásadně nekomentuje otázky týkající se konkrétních bank. Je zjevné, že v případě přechodu klienta jedna banka klienta ztrácí a druhá získává. Bezesporu tak dochází k prohloubení konkurenčního prostředí. BankovniPoplatky.com: Vidíte Vy osobně nějaké řešení, jak povědomí o Kodexu mobility zvýšit? (nechystá např. ČBA něco v této problematice)?
O kodexu mobility jsme po jeho vzniku obšírně informovali média. Je smutné, že většina z nich o toto téma neprojevila žádný zájem, přestože jde o aktivitu pro klienty jednoznačně prospěšnou a navíc zcela nekomerční. A přesto, že léta řada novinářů psala o tom, jak je těžké změnit banku. Někteří o tom dokonce psali a hovořili i po vzniku tohoto dokumentu a jeho uvedení do praxe. BankovniPoplatky.com: Nemáte informace o tom, zda, popř. jak podobné projekty fungují v zahraničí? Podobné zjednodušené způsoby přechodu klientů byly zavedeny téměř ve všech zemích unie. S ohledem na rozdílnost přístupů a krátkou dobu od zavedení do praxe je příliš brzy na hodnocení funkčnosti. Foto: Podnikatel.cz Více o kodexu mobility naleznete ZDE. ANKETA SERVERU WWW:BANKOVNIPOPLATKY.COM: Víte, co je to Kodex mobility bankovních klientů? Ano, pomohl mi změnit banku. (44) 9 % Zaslechl jsem o tom. (70) 14 % Vůbec nevím, o co jde. (383) 77 % Celkem hlasovalo: 497
ČBA využívá ke zjištění znalostí a postojů obyvatel kvalifikovaných průzkumů, u nichž jsou definovány jak metodika, tak vzorek respondentů. Průzkum, který jsme realizovali v roce 2010, ukázal, že o přechodu k jiné bance někdy uvažovala jen asi jedna třetina klientů. Pro většinu klientů tedy zřejmě není toto téma nijak zvlášť důležité. Stejně výsledek přinesla i data porovnávající důležitost jednotlivých vlastností banky z pohledu klienta. Výsledky různých anket vnímáme jako dílčí, podpůrné informace. BankovniPoplatky.com: Je podle Vás v zájmu bank, aby o této možnosti klienti věděli?
V zájmu bank je mít spokojené klienty, kteří čerpají takové služby, které jim vyhovují a chovají se obezřetně. Ke spokojenosti přispívá i možnost vybrat si za dostatečně širokého spektra bank. Český trh je podle studie Evropské komise jedním z nejvíce konkurenčních v Evropě a Kodex dále odstraňuje bariéry přechodu. Je na každé bance, zda chce jeho existenci klientů aktivně komunikovat. BankovniPoplatky.com: Z pohledu bank na jedné straně Kodexu mobility stojí nižší náklady s administrativním přechodem klientů do jiné banky (pozitivum), na druhé straně riziko častějších odchodů. Co podle Vás převažuje, když usoudíme, že většina vkladů je ve velkých bankách, které na to někdy hřeší?
ČBA zásadně nekomentuje otázky týkající se konkrétních bank. Je zjevné, že v případě přechodu klienta jedna banka klienta ztrácí a druhá získává. Bezesporu tak dochází k prohloubení konkurenčního prostředí. BankovniPoplatky.com: Vidíte Vy osobně nějaké řešení, jak povědomí o Kodexu mobility zvýšit? (nechystá např. ČBA něco v této problematice)?
O kodexu mobility jsme po jeho vzniku obšírně informovali média. Je smutné, že většina z nich o toto téma neprojevila žádný zájem, přestože jde o aktivitu pro klienty jednoznačně prospěšnou a navíc zcela nekomerční. A přesto, že léta řada novinářů psala o tom, jak je těžké změnit banku. Někteří o tom dokonce psali a hovořili i po vzniku tohoto dokumentu a jeho uvedení do praxe. BankovniPoplatky.com: Nemáte informace o tom, zda, popř. jak podobné projekty fungují v zahraničí? Podobné zjednodušené způsoby přechodu klientů byly zavedeny téměř ve všech zemích unie. S ohledem na rozdílnost přístupů a krátkou dobu od zavedení do praxe je příliš brzy na hodnocení funkčnosti. Foto: Podnikatel.cz Více o kodexu mobility naleznete ZDE. ANKETA SERVERU WWW:BANKOVNIPOPLATKY.COM: Víte, co je to Kodex mobility bankovních klientů? Ano, pomohl mi změnit banku. (44) 9 % Zaslechl jsem o tom. (70) 14 % Vůbec nevím, o co jde. (383) 77 % Celkem hlasovalo: 497
Matoušek: O Kodexu mobility jsme informovali dost, ale média bohužel neprojevila zájem
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16587062320
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1530 | |
1 USD | 23,4390 | |
1 PLN | 5,8215 | |
1 GBP | 29,3325 | |
1 CHF | 25,6725 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0539 |
Zprávy z devizového trhu
- Americká ekonomika zpomaluje, středem pozornosti zůstává inflace
26. 04. 2024 - Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024