Nákupům přes počítač zvoní hrana. Nyní je IN nakupovat mobilem


19. 11. 2015  15:22          komentáře (0)

Tzv. M-commerce roste třikrát rychleji než E-commerce. Nákupy prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu zažívají boom. 

Nákupům přes počítač zvoní hrana. Nyní je IN nakupovat mobilem




Mobilní nákupy v uplynulých třech letech každoročně dosahovaly zhruba 42procentního nárůstu v objemu i hodnotě. Naproti tomu u klasických online nákupů prostřednictvím počítače se nárůst pohyboval pouze kolem 13 procent. Vyplývá to ze statistik asociace Visa Europe. „Obliba nákupů přes mobil jde ruku v ruce s rozvojem nových platebních technologií. Díky chytrým telefonům jsou uživatelsky stále pohodlnější,“ uvádí Marcel Gajdoš, regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

 

Severské země jdou příkladem

Z dostupných statistik vyplývá, že trend mobilního nakupování se nejrychleji ujímá v severských státech Evropy. Dánsko od roku 2013 hlásí každoročně dokonce 55procentní nárůst, v těsném závěsu je Norsko (54 %) a Švédsko (52 %). Stejné hodnoty (52 %) dosahuje i Čína. Ta už nyní celosvětově vévodí žebříčku zemí s nejvyšším podílem lidí, kteří k nákupům aktivně využívají chytrý telefon nebo tablet – na tamním trhu jich je 68 procent. Následují Spojené arabské emiráty  (57 %) a Turecko (53 %). 

graf

Muži utrácejí víc než ženy

Průměrná výše jedné transakce prostřednictvím mobilního telefonu se v přepočtu pohybuje kolem 2400 korun. Zajímavé je, že při nákupech pomocí tabletu bývá utracená částka až o třetinu vyšší – kolem 3250 korun na jednu transakci.

Pokud jde o jednotlivé transakce, muži utrácejí v průměru o čtvrtinu víc než ženy (96 ku 120 dolarům, což v přepočtu odpovídá cca 3000 ku 2400 Kč). „Vychází to ze zaměření na odlišný sortiment. Zatímco ženy nakupují především oblečení a produkty z oblasti péče o krásu a zdraví, kde pořizovací částky nejsou tak vysoké, muži mnohem častěji nakupují vybavení pro sport nebo nejrůznější technické vybavení a elektroniku,“ vysvětluje Marcel Gajdoš.

graf2

Česká republika nezůstává pozadu

Trend rostoucí obliby nákupů prostřednictvím chytrého telefonu se nevyhýbá ani České republice. Dokládá to mimo jiné i úspěšnost aplikace Visa Portmonka, která uživatelům umožňuje nahrát si veškeré věrnostní a zákaznické karty do mobilu a čerpat u obchodníků po celé republice řadu akčních nabídek prostřednictvím digitálních slevových kuponů.

„Z našich průzkumů vyplývá, že Češi milují inovace a moderní technologie. Chytrý telefon dnes vlastní většina lidí a my jim prostřednictvím aplikace Visa Portmonka chceme ukázat, jak výhodné i bezpečné je placení mobilem," uvádí Marcel Gajdoš.

Celosvětové statistiky potvrzují, že právě digitální slevové kupony si spotřebitele zcela získaly. Na základě statistik společnosti Visa Europe odborníci odhadují, že v roce 2019 bude digitální slevové kupony prostřednictvím mobilních telefonů aktivně uplatňovat více než miliarda uživatelů, což je v porovnání s rokem 2014 prakticky dvojnásobek. 



Nákupům přes počítač zvoní hrana. Nyní je IN nakupovat mobilem

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16577429760

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1530
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4390
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8215
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3325
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,6725
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0539
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více