Nejvstřícnější bankou – Handicap Friendly za II. čtvrtletí 2013 je opět Česká spořitelna
ČSOB se prostřednictvím kampaně „Chraňme své blízké“ spojila s influencery na pomoc seniorům s online bankovnictvím
Finanční poradna BP: Spořit? Raději stavební spoření
Jak Češi vnímají nevidomé? Záleží na věku
Komentované zprávy bank: Infolinka ČSOB umí komunikovat s neslyšícími a KB zkrátila ceník
Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za druhé čtvrtletí roku 2013 se stala, stejně jako ve čtvrtletí předchozím Česká spořitelna. Tato banka získala za druhé čtvrtletí od občanů se zdravotním postižením hodnocení 81,4 procent. Druhé nejlepší hodnocení obdržela Fio banka, která získala 79 procenta.
Třetí místo pak obsadila, stejně jako v předchozím čtvrtletí Komerční banka se 77,6 procenty. Banky z pohledu jejich vstřícnosti k osobám se zdravotním postižením hodnotí samy tyto osoby. Výsledky hodnocení tak ukazují vstřícnost bank v očích lidí se zdravotním postižením.
Česká spořitelna je stále nejvstřícnější
Česká spořitelna se stejně jako v prvním čtvrtletí stala i ve druhém čtvrtletí Česká spořitelna. Její hodnocení však kleslo o 4 procentní body. Pokles hodnocení zavinil přesun pozitivního hodnocení části klientů se zdravotním postižením ke konkurenčním bankám Fio bance či Komerční bance, které si své hodnocení udržely či mírně posílily.
I nadále platí, že Česká spořitelna je pro osoby se zdravotním postižením velice vstřícná. Důkazem této skutečnosti je, že většina klientů OZP je právě klienty této banky. Stejně jako v prvním čtvrtletí, i ve čtvrtletí druhém občané se zdravotním postižením oceňují inovativnost banky ve vztahu k OZP. OZP oceňují, že je právě Česká spořitelna průkopníkem nových řešení a opatření vstřícná k osobám se zdravotním postižením.
Pavel Skala, člověk se zrakovým postižením hodnotí Českou spořitelnu takto. "Vyhovují mi bankomaty pro nevidové, kterých má Česká spořitelna velké množství. Vybírat se nebojím, protože vybírám vždy přímo na pobočce, kde se mi pod kontrolou kamer a zaměstnanců banky nic nestane. Oceňuji také navigační systém pro nevidomé na pobočkách této banky."
Klára Pačesová z tiskového centra České spořitelny své umístění komentuje takto: "Výsledků hlasování osob se zdravotním postižením si velmi vážíme a vnímáme ho jako ocenění našich aktivit, které pro osoby se zdravotním postižením děláme."
Fio banka se stala druhou nejvstřícnější bankou Handicap Friendly
Fio banka získala druhé nejvyšší hodnocení 79 procenta a za vedoucí Českou spořitelnou tak zaostala o pouhá 2,4 procenta. Banka tak svým hodnocením v podstatě předběhla Sberbank, která spolu sní obsadila v prvním čtvrtletí druhé místo.
Hodnocení Fio banky ovlivňovala mimo jiné všeobecná popularita této banky a neustálý růst klientů, mezi nimiž je i velké procento osob se zdravotním postižením. Vstřícnost této banky sledují OZP především ve stále se rozšiřující síti poboček, které jsou velmi moderní a osoby se zdravotním postižením kvalitně přizpůsobené.
Ačkoliv je navíc Fio banka vnímána jako nízkonákladová a internetová banka, vybudovala během posledních měsíců poměrně širokou síť moderních poboček, které jsou k dispozici prakticky v každém okresním městě. Tím se Fio banka přiblížila nejen osobám se zdravotním postižením, ale i všem ostatním klientům.
Komerční banka opět třetí
Komerční banka oproti prvnímu čtvrtletí mírně posílila své hodnocení. Oproti 77,4 procenta v prvním čtvrtletí získala ve druhém čtvrtletí 77,6 procenta.
Banka tak oslovuje klienty se zdravotním postižením stejným způsobem jako konkurenční Česká spořitelna.
Připomeňme, že v průzkumu serveru www.vstricnabanka.cz, který zkoumal rozsah opatření bank vstřícných k osobám se zdravotním postižením se tato banka umístila na pátém místě. Je tedy zřejmé, že sami osoby se zdravotním postižením hodnotí tuto banku lépe.
Nové, nízkonákladové banky důvěru OZP moc nemají
Hodnocení osob se zdravotním postižením ukázalo, že OZP stále nevěří nízkonákladovým bankám s výjimkou druhé Fio banky. Více než ostatní klienti tak OZP věří zavedeným a velkým bankám, které jsou však pro tuto skupinu osob objektivně přístupnější a dostupnější. Důvodem není jen pobočková síť těchto bank, ale také množství bankomatů, blízkost pobočky, rozsah služeb, které klient na pobočce vyřídí a také proškolení personálu ve vztahu k osobám se zdravotním postižením.
S nízkonákladovými bankami se tak mohou OZP setkat převážně formou internetového bankovnictví či on-line služeb, které však není pro konzervativně založené OZP nejdůležitější.
Příklad Fio banky však ukazuje, že i nízkonákladová a nová banka může oslovit tuto poměrně konzervativní skupinu lidí. Musí však umět těmto lidem naslouchat, přijímat jejich názory a potřeby a s těmito také pracovat.
Hodnocení OVB Vstřícná banka - Handicap Friendly - I. a II. čtvrtletí 2013
Banka |
I. Čtvrtletí 2013 |
II. Čtvrtletí 2013 |
Česká spořitelna |
85 |
81,4 |
Fio banka |
80 |
79 |
Sberbank |
80 |
75,2 |
Komerční banka |
77,4 |
77,6 |
Poštovní spořitelna |
75 |
75,8 |
Air Bank |
74,1 |
72 |
ČSOB |
71,8 |
70,3 |
UniCredit Bank |
69,5 |
70,2 |
mBank |
65,8 |
62 |
Raiffeisenbank |
61,3 |
61,5 |
GE Money Bank |
55 |
58,3 |
Zuno Bank |
52,7 |
52,1 |
Equa Bank |
50,2 |
44,7 |
LBBW |
41,6 |
42 |
Citibank |
36 |
37,5 |