Registry Solus jsou nejpoužívanější


25. 03. 2008  16:36     Jan Stopka     komentáře (0)

Nejpoužívanějšími systémy pro řízení rizik u poskytovaných služeb v České republice jsou registry SOLUS.





Registry klientských informací SOLUS se podle zveřejněných statistik staly v roce 2007 nejpoužívanějšími systémy pro řízení rizik u poskytovaných služeb v České republice, když zodpověděly více než 3,068 milionů dotazů členských společností. Konkurenční registry na trhu překonal SOLUS nejen v počtu dotazů, ale také v dynamice jejich růstu.

 

Rovněž první dva měsíce letošního roku potvrdily trend rostoucího zájmu o využití negativních klientských registrů, když počty dotazů rostly meziročně o desítky procent.

 

„Zájem o využívání služeb registrů klientských informací SOLUS nás velmi těší, zároveň je pro nás ovšem důležitým závazkem pro další zkvalitňování služeb. Také v letošním roce proto připravujeme několik nových služeb, které rozšíří produktovou nabídku registrů SOLUS,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS a výkonný ředitel Společnosti pro informační databáze, která zajišťuje pro sdružení SOLUS zpracování databáze spotřebitelů neplnících své smluvní závazky (registr FO) a registru podnikatelů a právnických osob neplnících své smluvní závazky (registr IČ).

 

Jednou z prvních novinek, kterou již v první polovině letošního roku sdružení SOLUS členským společnostem zpřístupní, je zprovoznění databáze odcizených nebo ztracených dokladů totožnosti.

 

V roce 2007 došlo k meziročnímu zvýšení zájmu o informace z negativního klientského registru FO o více než 52,6 % (vyřízeno více než 3,012 milionů dotazů) a u negativního klientského registru IČ o více než 179,9 % (vyřízeno více než 56 tisíc dotazů). Celkem tak negativní klientské registry SOLUS zodpověděly v roce 2007 více než 3,068 milionů dotazů od členů sdružení SOLUS a staly se tak nejpoužívanějším nástrojem pro řízení rizik v České republice.

 

V lednu poskytl registr FO více než 249 tisíc odpovědí (meziročně +25,6 %), v únoru dokonce již více než 261 tisíc odpovědí (meziročně +36,4 %). Díky inovacím a zvyšování přidané hodnoty registru IČ v průběhu roku 2007 roste dynamicky také zájem o data z tohoto registru - v lednu bylo zodpovězeno takřka 10 tisíc dotazů (meziročně +597,7 %) a v únoru více než 10,5 tisíce dotazů (meziročně +594,2 %).

 

„Jsme velice rádi, že jsou negativní registry klientských informací SOLUS nezbytným a nezastupitelným standardem při řízení rizik u poskytovaných služeb, a to průřezově jednotlivými sektory. Zájem o využívání registrů roste zejména s ohledem na stabilitu systému, počet zapojených společností do činnosti registrů, počet záznamů v registrech a v neposlední řadě také díky jednoznačně interpretovatelným odpovědím, které jsou poskytovány v čase kratším než jedna vteřina,“ doplnil Jan Stopka.

 

Negativní klientský registr FO najde informaci o „problematickém klientovi“ přibližně v sedmnácti případech ze sta dotazů. Díky faktu, že do registru poskytují svá data společnosti z různých ekonomických sektorů, se vyplácí členství ve sdružení SOLUS také bankám, které jinak používají vlastní mezibankovní registr. Míra hit-rate u bankovních členů sdružení SOLUS dosahuje výše cca 14,5 %. Toto číslo dokazuje, že je nezbytné, aby banky v rámci řízení svých rizik u poskytovaných služeb, kromě mezibankovního registru, využívaly také negativní klientské registry SOLUS. „Tuto skutečnost si banky uvědomují, proto roste z jejich strany zájem o členství ve sdružení SOLUS. Aktuálně již máme 7 členů s bankovní licencí,“ dodal Jan Stopka.

 

 

 

SOLUS je zájmovým sdružením právnických osob se sídlem v Praze. Jeho název vznikl složením počátečních písmen původního názvu, a to Sdružení na Ochranu Leasingu a Úvěrů Spotřebitelům, který zároveň nejlépe charakterizuje jeho hlavní cíl. O vzniku sdružení se poprvé začalo uvažovat na podzim roku 1998. Po několikaměsíční práci přípravného výboru, který připravoval právní rámec a pravidla fungování sdružení, mohli zakládající členové na ustavující členské schůzi dne 3. června 1999 podepsat základní dokumenty sdružení SOLUS. Dne 18. června 1999 byl SOLUS zaregistrován a zahájil činnost.

 

Aktuálními členy sdružení SOLUS jsou: Beneficial Finance a.s., CCS Česká společnost pro platební karty s.r.o., CETELEM ČR, a.s., COFIDIS, s.r.o., Československá obchodní banka, a.s., Český Triangl, a.s., eBanka, a.s.,                 E.ON Česká republika, s.r.o., ESSOX s.r.o., Home Credit a.s., HSBC Bank plc – pobočka Praha, Komerční banka, a.s., Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s., PROFI CREDIT Czech, a.s., Raiffeisenbank a.s., Santander Consumer Finance a.s., s Autoleasing, a.s., s Autoúvěr, a.s., Telefónica O2 Czech Republic, a.s., T-Mobile Czech Republic a.s., UniCredit Bank Czech Republic, a.s., VB Leasing CZ, spol. s r.o., VLTAVÍN leas, a.s. a Vodafone Czech Republic a.s.

 



Registry Solus jsou nejpoužívanější

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16697264080

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1650
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,5310
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8250
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3845
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,7450
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0561
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více