V každé páté reklamě na spotřebitelský úvěr chybí RPSN


13. 11. 2008  01:00     www.coi.cz     komentáře (0)

Kontrola reklam na spotřebitelské úvěry ve 3.čtvrtletí 2008 - cílem kontrolní akce bylo prověřit dodržování zákona č. 321/2001 Sb., o některých podmínkách sjednávání spotřebitelského úvěru, v oblasti reklamy spotřebitelského úvěru.





Cíl kontroly:Cílem kontrolní akce bylo prověřit dodržování zákona č. 321/2001 Sb., o některých podmínkách sjednávání spotřebitelského úvěru, v oblasti reklamy spotřebitelského úvěru. Kontrolovanými osobami byly osoby zodpovědné za tyto reklamy či nabídky, tj. buď přímo poskytovatelé spotřebitelského úvěru nebo subjekty, které nabízely zprostředkování spotřebitelského úvěru.
   

Výsledky kontroly:

V rámci kontrolní akce bylo prověřeno celkem 178 reklam (či nabídek). Z toho bylo 141  reklam vyhodnoceno jako reklamy, které nejsou v rozporu s ust. § 3 zák. č. 321/2001 Sb. V případě 37 reklam (tj. 20,7 %) bylo zjištěno porušení ust. § 3 zák. č. 321/2001 Sb. Vzhledem k tomu, že tyto reklamy obsahovaly úrokovou sazbu nebo jiné údaje týkající se nákladů na úvěr, musela být nedílnou součástí těchto reklam rovněž RPSN nebo příklad jejího výpočtu. Uvedených 37 reklam však RPSN nebo příklad výpočtu tohoto ukazatele postrádalo.  

 

Přehled porušení ust. § 3 zákona č. 321/2001 Sb.:

Celkový počet kontrolovaných reklam či nabídek spotřebitelského úvěru:

178

100 %

Z toho - počet reklam a nabídek porušujících ust. § 3 zák. č. 321/2001 Sb.:

37

20,7 %

 

Přijatá opatření:

Na základě provedených kontrol probíhají v souvislosti s výše uvedeným porušením zákona správní řízení.

 

Rozsah kontrolní akce a předmět kontroly:

 

Kontrolní akce se účastnily všechny inspektoráty České obchodní inspekce. Předmětem kontroly byla reklama či nabídka spotřebitelského úvěru nebo reklama či nabídka zprostředkování spotřebitelského úvěru, a to nejrůznější formy reklamy či nabídky. Kontrolní akce byla zaměřena na všechny poskytovatele i zprostředkovatele spotřebitelského úvěru bez rozdílu, tj. jak z řad bankovního, tak nebankovního sektoru.



V každé páté reklamě na spotřebitelský úvěr chybí RPSN

Diskutovat (0)