Problémem pomalé výstavby dálnic je především složité a komplikované schvalování staveb a jejich příprava. Stavba dálnice se tak připravuje více než 9 let. To je v evropském kontextu velmi dlouho. Problém tak není nedostatek prostředků nebo nedostatečná politická vůle či nedostatek stavebních kapacit. Problémem je zastaralý a nepružný stavební zákon.
Nedostatečná infrastruktura a chybějící dálniční síť je velkou brzdou dalšího rozvoje ekonomiky. Například v Maďarsku stihli od pádu komunismu postavit 1300 kilometrů dálnic proti pouhým 700 kilometrům dálnic u nás. Pomalým tempem výstavby dálnic jsme se navíc připravili o desítky miliard korun, které jsme mohli využít na stavbu dálnic z fondů EU.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1670 | |
1 USD | 23,4820 | |
1 PLN | 5,8250 | |
1 GBP | 29,3780 | |
1 CHF | 25,7300 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0573 |
Zprávy z devizového trhu
- Americká ekonomika zpomaluje, středem pozornosti zůstává inflace
26. 04. 2024 - Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024