Ideální banka 21.století podle studentů - 10.díl


23. 01. 2009  08:01     Marek Lejsek     komentáře (0)

Poplatky se staly hlavně v poslední době probíraným tématem a tak si hodně lidí na svých výpisech více všímá těchto záporných položek. Proto by banka ve svých programech měla počítat s tím, že nejzákladnější program bude oproštěn od jakýchkoli poplatků, i těch skrytých.





Jednoduchá komunikace mezi klientem a bankou by měla být základem kvalitních a dlouhodobých vztahů. Nemůžeme přeci i od konzervativních Čechů očekávat, že budou věrni své bance, ke které nejsou vázáni jinak než jednoduše zrušitelným kontem. Musíme tedy vybudovat systém, v jehož základu bude stát propracovaný bezkontaktní způsob vyřizování běžných bankovních operací a ten musí být bez jakýchkoli poplatků. Jako nadstandard by měl být k dostání také osobní servis poskytovaný bankéřem, za ten již by se (mohl) platil jednotný měsíční poplatek.              Poplatky se staly hlavně v poslední době probíraným tématem a tak si hodně lidí na svých výpisech více všímá těchto záporných položek. Proto by banka ve svých programech měla počítat s tím, že nejzákladnější program bude oproštěn od jakýchkoli poplatků, i těch skrytých. Nabízela by ještě další programy, řekněme například „pohodlí“ a „luxus“. V pohodlných programech by bylo možné řešit problémy zdarma i na přepážkách, vybírat zdarma z bankomatů jiných bank,... Celý program by byl placen měsíčně jedním poplatkem. V luxusních programech by zákazníci měli volný přístup k informovanému bankéři, který by jim poradil, jak nejlépe investovat či zajistit jejich finanční prostředky. Pro tyto klienty by byl zdarma i výběr na pobočce a podobné služby, pochopitelně vše za odpovídající měsíční poplatek.             Tento model by přilákal nejširší spektrum zákazníků. Od studentů a obecně mladých lidí, kteří by nejvíce využívali nejlevnější model, přes rodiny a střední věkovou kategorii, kteří by v závislosti na množství dostupných prostředků vybírali z modelů pohodlí či luxus. I starším lidem by vyhovoval jeden z pohodlnějších modelů, vzhledem k obecnému problému, že tito lidé nemají přístup k internetu či s ním neumí zacházet.             Dalším bodem jistě musí být technické vylepšení komunikace. V současné době je v nabídce v podstatě jediný bezkontaktní způsob vyřizování plateb a tím je internet. Můžeme uvažovat o telefonickém bankovnictví avšak to je více než nepohodlné. Je nepřehledné, nedají se zde založit šablony příkazů a jednoduše může dojít k lidské chybě.             Hlavní nevýhodou internetu je jeho nízká dostupnost mimo běžné podmínky. To znamená, že mimo domov či práci se můžeme připojit s notebookem leda k wifi avšak tyto bezdrátové sítě nejsou zvláště díky (ne)bezpečnosti zrovna ideálním řešením pro vyplňování velice privátních údajů o našem účtu.             Nejlepším řešením by tak bylo využít všeobecně rozšířený systém bankomatů, trochu jej pozměnit tak aby se na něm daly vykonávat základní platební operace. Když funguje dobíjení mobilních telefonů pak nevidím jedinou technickou překážku, která by tomuto systému bránila. Po vložení karty a zadání PIN kódu, což by zajistilo nezbytnou identifikaci, by se jako další položka na výběr objevila možnost „provést platbu“. Samotná operace by mohla být jištěna například ještě autorizační SMS, což by zajistilo naprostou bezpečnost.             Tato služba by byla bezpečná a uživatelsky pohodlná, respektive jednoduše dostupná a to je základní podmínkou všech služeb banky. Celkové posílení úlohy bankomatů mi přijde správným krokem, do budoucna by mělo jít spíše o informační terminály než o automaty na výběr peněz. Ostatně význam hotových peněz klesá a mnoho operací se již odehrává jen v bezhotovostní formě.             Aby se ovšem úloha hotovosti ještě snížila tak by banky měly změnit svojí cenovou politiku ohledně platebních terminálů. Pro obchodníka by nemělo být důležité zda mu zákazník zaplatí hotově nebo kartou, neměl by být bankou „penalizován“ poplatky za to, že mu lidé platí bezhotovostně. To se musí stát základem vztahu mezi bankou a jejím nejlukrativnějším zákazníkem-podnikatelem.             Z celkového chování banky by neměl klient cítit megalomanství a zbytečné utrácení peněz. Jedna věc je ukázat, že jsem silnou bankou, na kterou se lidé mohou spolehnout a druhou, že jsem bankou, která si může dovolovat vyhazovat peníze za honosná firemní sídla.             Klientův pocit přilnutí, který je v tomto dlouhodobém vztahu důležitý, tak může být realizován a banka získá stálého klienta. A stálý klient znamená stálý přísun prostředků s kterými může banka hospodařit. 


Ideální banka 21.století podle studentů - 10.díl

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16683720816

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1650
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,5310
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8250
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3845
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,7450
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0561
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více