Studenti našli svou „Ideální banku“


19. 02. 2009  08:50     Patrik Nacher     komentáře (0)

Po téměř půlročním náročném průběhu vybrala odborná porota z rekordního počtu přihlášených ty absolutně nejlepší.





Druhý ročník soutěže Ideální banka 21. století již zná své vítěze. Po téměř půlročním náročném průběhu vybrala odborná porota z rekordního počtu přihlášených ty absolutně nejlepší. Z nepřeberného množství skvělých nápadů a prací tak vzešli vítězové v kategoriích Nejlepší práce a Nejlepší nápad, kteří si ve čtvrtek 19. února přišli přebrat ceny od Poštovní spořitelny.   „Za námi je úžasný ročník, který přinesl obrovský zájem studentů, rekordní počet přihlášených prací a především originální a neotřelé nápady, jak by měla vypadat Ideální banka 21. století. Těší nás, že se studenti o tuto problematiku zajímají a jsme rádi, že se jejich nápady můžeme inspirovat a využít je k vylepšení služeb, které nabízíme našim klientům,“ zhodnotil průběh celé soutěže Ředitel útvaru péče o klienta Martin Kovář Celkovým vítězem soutěže se stal Michal Obrázek z Vysoké školy ekonomické, který u poroty zabodoval výstižným a elegantním popisem ideální banky. Navrhl například odvoz pro nepohyblivé klienty, videokonzultace s bankovním poradcem či založení pobočky přímo v prostorách vysoké školy, kde by v rámci praxe pracovali samotní studenti. Originálně pojal například zvýhodnění stálých klientů zavedením tzv. Indexu loajality: „…pro vlastní potřeby zavedla banka Index loajality, který sleduje u každého klienta. S rostoucí dobou, po kterou klient bankovních produktů a služeb využívá, jejich množstvím, ale také jeho spolehlivostí při splácení (apod.) roste i Index loajality. Klienti s vyšším Indexem tak mohou využívat výhod, která banka následně nabízí. Jde zejména o poskytnutí vyšších úvěrů nebo zvýšení úrokové sazby z termínovaných vkladů.“ Cenu Poštovní spořitelny za nejlepší nápad získala Bára Víznerová z Technické univerzity v Liberci s nápadem „bankomat drive“: „…jinou zajímavou službou, kterou tato banka nabízí jsou bankomaty přístupné přímo z automobilu. Tento typ bankomatů lidé najdou na vnější straně většiny bank a zajedou si přímo k němu svým vlastním vozidlem, z okénka automobilu zadají pin kód a získají hotovost, kterou si přáli. Tyto bankomaty umějí hotovost nejen vydávat, ale také přijímat. Klienti mohou rychle a jednoduše provést základní bankovní transakce bez asistence zaměstnanců banky, a to 24 hodin denně.“   Vítězové obou kategorií obdrží částku 20 000 Kč a budou moci absolvovat stáž v bance. Autoři v přihlášených pracích sršeli originálními nápady, na některých věcech se zase často shodovali. „Ideální banka 21. století má být podle studentů místem, kam lidé chodí rádi. Pomoci tomu mají především příjemní a dobře vyškolení zaměstnanci, příjemné prostředí banky, prodloužené otevírací doby poboček a absence front,“ vypočítal Martin Kovář nejčastější požadavky. Většina studentů také shodně volala po širším využití internetu při komunikaci s bankou a zjednodušení často nesrozumitelného „bankovního jazyka“. „Často zazněly také požadavky na snížení množství reklamy, důraz na ekologii či zrušení poplatků za přímé bankovnictví. Studenti evidentně mají představu o tom, co od banky očekávají a jak se má banka chovat,“, dodává Patrik Nacher, provozovatel www.bankovnipoplatky.com. Druhý ročník soutěže Ideální banka 21. století pořádala Poštovní spořitelna a server www.bankovnipoplatky.com. Do soutěže se přihlásilo 197 studentů, převážně z vysokých škol. Z několika dalších kol nakonec 11-ti členná odborná porota vybrala 20 finálových prací a následně zvolila vítěze. Finalisté si poté na slavnostním předávání rozebrali ceny v hodnotě přes 80 000 korun. Téma 2. ročníku soutěže, který odstartoval 1. září 2008, znělo „vzájemná komunikace banky a klienta“. O vítězích rozhodovala odborná porota složená z představitelů Poštovní spořitelny, serveru www.bankovnipoplatky.com, ze zástupců BIVŠ, Technické univerzity v Liberci a VŠB-TU, mediálního partnera www.kurzy.cz a dvou studentek, které v loňském roce obsadily první dvě místa.  
  Kategorie „Nejlepší práce“ Cena
1. Obrázek Michal účet u Poštovní spořitelny s částkou 20 000 Kč + stáž v bance
2. Ecelerová Eliška účet u Poštovní spořitelny s částkou 15 000 Kč + stáž v bance
3. Kobulejová Adriana účet u Poštovní spořitelny s částkou 10 000 Kč + stáž v bance
4. Horníčková Eva účet u Poštovní spořitelny s částkou 5 000 Kč + stáž v bance
5. Buchlová Helena účet u Poštovní spořitelny s částkou 3 000 Kč + stáž v bance
6. Alexandr Cetl a Zuzana Piknová stan
7. Novotný Luboš spací pytel
8. O.Martínek, P.Sebastián Tauchman, J.Králíček spací pytel
9. Víznerová Bára karimatka
10. Mlčochová Kateřina karimatka
11. Nedomová Kateřina taška na dokumenty
12. Havlíček Ondřej taška na dokumenty
13. Netíková Monika taška na dokumenty
14. Soukupová Bára peněženka
15. Králová Kateřina peněženka
16. Kolárová Zuzana deštník Lamborghini
17. Novotná Jitka deštník Lamborghini
18. Valentová Klára čajová souprava
19. Králová Radka diář a pero
20. Lejsek Marek kalendář
 
  Kategorie „Nejlepší nápad“ Nápad
1. Víznerová Bára bankomat drive
2. Petra Bajerová a Aneta Sýkorová dokumenty v Braillově písmu
3. Michal Obrázek top management blíže k lidem
4. Lenka Šlitrová banky mluvte na nás hezky Česky
5. Kateřina Mlčochová bankovní kurýr - pro specifické segmenty
             


Studenti našli svou „Ideální banku“

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

28589939840

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

ČÍSLO TÝDNE

9


Číslo týdne - 9 právě o tolik procent sníží od října tohoto roku největší tuzemský prodejce a výrobce elektřiny ČEZ cenu elektřiny pro domácnosti. Na poklesu cen ušetří tuzemské domácnosti, jako například Poplatkovi několik tisíc korun.


Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více