Kniha Patrika Nachera:
Jak nás jako spotřebitele ovlivňuje konzum


09. 01. 2019  00:53     Patrik Nacher     komentáře (0)

STŘEDEČNÍ SERIÁL - KNIHA KONEC FINANČNÍCH NEGRAMOTŮ V ČECHÁCH: I konzum nás jako spotřebitele do velké míry ovlivňuje. ČTĚTE DÁLE!

Kniha Patrika Nachera: Jak nás jako spotřebitele ovlivňuje konzum




Když jsem nad touto otázkou přemýšlel v rámci přípravy na přednášky a prezentace k šíření osvěty kolem finanční gramotnosti, napadla mě tři slova začínající shodou okolností na písmeno K: komunismus, konzum a korektnost.

KONZUM

Aneb kupovat za každou cenu věci, které nepotřebujeme, a za peníze, které nemáme. O tom je vlastně celá tato kniha, abychom nepodléhali nákupním, spotřebním horečkám, módním trendům, mamonu, abychom na zbytných věcech a postradatelných činnostech nestavěli základy šťastného života. Abychom nepropadli zbožšťování peněz a vlastnictví. Ale těžko se tomu odolává, to se musí nechat – krásné plné výlohy, nové obchody, nákupní zóny, marketingové akce, slevy, bonusy a věrnostní programy, spotřebitelské soutěže a především reklama, která na nás a naše smysly, rozum a podvědomí, útočí ze všech stran. Jen u nás směřuje ročně do reklamy přes 60 miliard korun. Denně se pohybujeme kolem několika tisíc reklamních sdělení, aniž o tom víme, ale samozřejmě to podvědomě vnímáme. Jsou dnes úplně všude – v klasických médiích, kde je můžeme očekávat, jako je televize, rádio, tisk, na internetu, na plakátech, na billboardech, megaboardech, ve vitrínách, v dopravních prostředcích, na zastávkách, ve výlohách. Pak je vidíme také na zdech, na domech, na lavičkách, na zemi i ve vzduchu, na obalech výrobků. Dokonce i na poštách, kde pomalu paní za přepážkou není přes množství různých reklam a nabídek ani vidět a poštovní služby se dnes stávají na poště vedlejším obchodním artiklem, takovou marginální činností. V neposlední řadě v našich poštovních schránkách, kde dnes a denně najdeme stovky letáků, časopisů a katalogů. To se z toho jeden buď zblázní, nebo jde nakupovat a nesmyslně utrácet. Bohužel totiž bezezbytku platí jedno latinské přísloví: „Čím více lidé mají, tím více si přejí“, zvláště když to kolem sebe všude vidí. A samozřejmě bezezbytku platí i to, že „co člověk ještě nemá, je mu cennější než to, co již má“.

Monitorované výdaje do médií:

 

2010

2011

TV

25 587 562

29 162 723

Tisk

21 553 641

19 500 741

Internet

7 716 454

9 584 401

OOH

3 285 289

3 676 360

Rádio

1 284 310

1 122 994

Celkem

59 427 256

63 047 219

Zdroj: www.mediaguru.cz, údaje jsou uváděny v tisících Kč.



Kniha Patrika Nachera: Jak nás jako spotřebitele ovlivňuje konzum

Diskutovat (0)