O rozšíření pobočkové sítě uvažujeme, říká obchodní ředitel záložny AKCENTA Stanislav Rokos


20. 10. 2011  13:13     BP.com     komentáře (0)

Družstevní záložny si pomalu ale jistě hledají cestu k tuzemským klientům. Ti totiž poznávají, že pojištěné a lépe úročené vklady v porovnání s bankovní konkurencí zasluhují pozornost. Mohou se ale stát plnohodnotnými substituty bankovních služeb? O tom jsme si povídali s obchodním ředitelem AKCENTA, spořitelního a úvěrního družstva, panem Stanislavem Rokosem.





BP.com: Řada lidí již objevila kouzlo vyšších úroků na vkladových produktech i bezpečí vyplývající z pojištění těchto vkladů u záložen. Většímu rozšíření bankovních služeb však brání podpora základních bankovních služeb, které spotřebitelé vyhledávají. Není to škoda?

 Základní bankovní služby, tj. platební účet ovládaný prostřednictvím spolehlivě chráněného internetového bankovnictví naše záložna AKCENTA nabízí. Každá další služba je velmi nákladná, a proto ji lze nabízet až od určitého množství obsluhovaných klientů. Většinu dalších bankovních služeb tak není jednoduché konkurenčně obsloužit právě vzhledem k velkým investicím, pokud nechceme praktikovat politiku vysokých poplatků jako některé banky. A ještě k těm dalším službám, AKCENTA, spořitelní a úvěrní družstvo, nabízí i velmi kvalitní služby v oblasti komplexního zahraničního platebního styku prostřednictvím své sesterské společnosti AKCENTA CZ.  

BP.com: Pokud se nepletu, vy jste platební karty nabízeli, ale poté jste je stáhli. Proč?

 

Důvodem byly právě velmi vysoké náklady na pořízení a údržbu celého karetního systému, včetně zavádění nových technologií a bezpečnosti karet. Vyhodnotili jsme, že se budeme raději plně soustředit na poskytování produktů šitých na míru našim klientům, například v oblasti úvěrů, které banky nejsou schopny v masovém měřítku nabídnout.

 

BP.com: Omezujícím faktorem pro oslovení většího počtu klientů může být také nižší počet obchodních míst. Hodláte v tomto směru expandovat?

 

O rozšíření sítě poboček do budoucna uvažujeme. Na druhé straně vnímáme, že v dnešní době internetových aplikací již kamenné pobočky nemají takový význam jako dřív. Klientům ale chceme být vždy blízko, proto rozšiřujeme sítě našich obchodních zástupců a partnerů. Ti dokážou nabízet naše služby a produkty rychle a flexibilně na místě a v čase, který klientům vyhovuje nejlépe. Pracujeme tedy na servisu přímo u klienta.

 

BP.com: Družstevní záložny samozřejmě nabízí služby i pro podnikatele a firmy. Při žádosti o finanční půjčku často podnikatelé u bank narazí a neprojdou velmi přísně nastaveným sítem. Další možností na koho se obrátit, jsou záložny, které umí ošetřit některé nedostatky v historii žadatele a nejsou v některých podmínkách tak striktní. Kam až mohou v tomto směru zajít? Co nabízejí proti bankám navíc? V čem jsou shovívavější?

 

Jednotlivé úvěrové žádosti posuzujeme individuálně a tím daleko lépe můžeme posoudit konkrétní rizika a také se lépe přizpůsobit potřebám každého jednoho klienta. Právě díky tomuto přístupu lze akceptovat vyšší konečné riziko s tolerancí některých nedostatků. To je rozdíl oproti nabídce bank, které mají své produkty svázány striktními podmínkami a parametry. Proto i jinde ve světě vedle velkých bank s masovými službami mohou konkurenčně fungovat společnosti bankovního typu se speciálními a individuálními službami.

 

BP.com: A jak jsou na tom záložny s nabízenými úroky, za které jsou ochotny půjčit?

 

Speciální a individuální služby jsou oproti masovým produktům rozhodně časově a odborně náročnější na zpracování a tím v konečném důsledku i nákladnější.   To se odráží v ceně našich služeb. Nicméně i přesto se odvážím tvrdit, že námi nabízená úroková míra 7,5 % p.a., od které jsme schopni v některých případech úvěr poskytnout, je i v bankovních kruzích více než konkurenceschopná.

 

BP.com: ČNB ve své zprávě o finanční stabilitě zmínila nízkou míru zajištění a vytvoření opravných položek u záložen. Je tento sektor na tom skutečně tak špatně nebo jsou data špatně interpretována?

 

Nevím přesně, jak jsou na tom ostatní záložny, ale za AKCENTU, spořitelní a úvěrní družstvo mohu říci, že zajištění úvěrů máme zcela standardní a k tomu naprosto adekvátní tvorbu opravných položek. Je totiž třeba si uvědomit, že veškeré úvěry jsou zajištěny nemovitostmi a na samotnou jistinu tak nejsou zcela logicky opravné položky vytvářeny.

Jinak si myslím, že sektor záložen si prošel největší krizí v 90. letech a nyní, i díky bedlivému dohledu ČNB, je stabilní a stává se u některých produktů vyhledávanou alternativou proti nabídkám bank.



O rozšíření pobočkové sítě uvažujeme, říká obchodní ředitel záložny AKCENTA Stanislav Rokos

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16675068816

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1650
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,5310
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8250
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3845
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,7450
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0561
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více