Další články
Číslo týdne 39
Prodlouží se moratorium na odklad splátek? Poplatkovi se vrací ke splácení
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Děti a účty: průměrné kapesné na účet je 700 Kč. Nejčastější útrata je za jídlo, aplikace a dopravu.
Přechod od jedné banky k druhé se pro klienty z řad fyzických osob stal podstatně jednodušším. K 1. listopadu totiž vstoupil v platnost Kodex České bankovní asociace (ČBA) vztahující se k mobilitě klientů.
Kodex mobility klientů, k němuž do dnešního dne přistoupilo 12 bank, se týká běžných účtů v České republice. Upravuje postup, kterým banky usnadní klientům – fyzickým osobám změnu peněžního ústavu.
„Standard jsme zpracovali na základě dokumentu, připraveného evropskými úvěrovými institucemi. Banky k němu přistupují dobrovolně, následně se však jeho dodržování pro ně stává závazným,“
uvedl náměstek výkonného ředitele ČBA Jan Matoušek. Klíčová pravidla jsou následující: · Klientovi stačí
navštívit banku, u které se rozhodl otevřít nový účet; pokud o to požádá, nová banka za něj sama vyřídí vše potřebné v jeho původním peněžním ústavu.
· Podkladem pro zahájení procedury je vyplnění a podepsání žádosti o změnu banky.
· Nová banka zašle té původní žádost o převod trvalých platebních dispozic, případně o zrušení účtu. Původní
banka jí následně předá všechny potřebné údaje. · Celý proces by měl trvat max. 15 pracovních dnů.
· Datum, k němuž se příkazy a inkasa v jednom peněžním ústavu zruší a v druhém nově zavedou, si však
určí sám klient. · Na konci celé akce zruší původní banka účet – samozřejmě pokud o to klient požádal a
nebrání tomu žádné překážky (např. nedostatek prostředků na účtu či jiná forma nevyrovnaných závazků klienta). „Nejlepší ochranou klienta bankovního domu je fungující tržní prostředí. To je
zároveň i základem pro dobré fungování celého sektoru, protože nastavuje ceny a nutí účastníky trhu k inovacím i zlepšování služeb. Nový Kodex považujeme z tohoto hlediska za významný příspěvek
k ochraně klientů a podporu tržního prostředí v České republice,“ zdůraznil Jan Matoušek. Ke Standardu doposud přistoupily následující banky:
· Banco Popolare ČR, a.s.
· Citibank Europe plc, organizační složka
· Česká spořitelna, a.s.
· Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s.
· Československá obchodní banka, a.s.
· HSBC Bank plc-pobočka Praha
· J&T Banka, a.s.
· Komerční banka, a.s.
· PPF banka, a.s. ·
UniCredit Bank Czech Republic, a.s. · Volksbank CZ, a.s.
· Waldviertler Sparkasse von 1842 Kodex mobility klientů a aktuální seznam bank, které k němu přistoupily, je
k dispozici na stránkách ČBA www.czech-ba.cz. Kodex i žádost klienta najdete na: https://www.bankovnipoplatky.com/kodex---mobilita-klientu-9125.html
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16562853200
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1530 | |
1 USD | 23,4390 | |
1 PLN | 5,8215 | |
1 GBP | 29,3325 | |
1 CHF | 25,6725 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0539 |
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024