Pro klienty zůstaneme atraktivní dlouhodbě, to slibuji, řekl nám ředitel ZUNO Miroslav Střihavka


27. 08. 2011  16:12     ar     komentáře (6)

Na tuzemský bankovní trh vtrhla nová banka ZUNO a zájem o její služby předčil i ta nejoptimističtější očekávání managementu. Během dvou týdnů provozu banka získala několik tisíc klientů a další přibývají každou hodinu. S Miroslavem Střihavkou, ředitelem ZUNO Bank ČR jsme si povídali o tom, jak se rozjezd podnikání povedl, jak se bude politika banky vyvíjet nebo o tom, v jaké bance má bankovní účet on sám...





BP.com: ZUNO zahájila provoz v minulém týdnu. Máte již první čísla o tom, jak klienti na vstup na trh zareagovali? Splnilo to Vaše očekávání?

Naopak, naše očekávání to zcela předčilo. První zákazníci si založili účet jen chvilku po půlnoci z 18. na 19. července. Hodinu po hodině návštěvnost našeho webu narůstala a zájem pak kulminoval odpoledne a večer. Dnes má ZUNO už několik tisíc klientů.

.

BP.com: Při rozjezdu velkých projektů se často objeví mouchy, které je třeba vychytat "za pochodu". Narazili jste na nějaké po týdnu ostrého provozu?

Nic, co by se výrazně dotklo zákazníků. Spíš jsme ladili detaily, které se projevily až v ostrém provozu.

.

BP.com: Spolupracovali jste při vývoji se slovenskou ZUNO?

Od slovenské pobočky jsme čerpali hlavně zkušenosti, hodně nám pomohli v oblasti marketingu. Produkty jsou však vyvíjeny centrálně pro všechny ZUNO země, a ty si je pak adaptují na místní poměry (například úrokové sazby, apod.). Je ale pravda, že velká část ZUNO centrály sedí právě na Slovensku.

.

BP.com: Existuje v praxi vazba na tuzemskou Raiffeisenbank, například co se know-how nebo bankovních systémů týče?

ZUNO a Raiffeisenbank mají společného akcionáře. A tím to v podstatě končí. Jsme si navzájem konkurenty, sdílíme pouze bankomatovou síť.

.

BP.com: Můžete definovat typického klienta, na kterého Vaše banka cílí?

Každý, kdo nechce ztrácet čas chozením na pobočky, rád zařizuje vše online, má rád jednoduché a funkční služby, a chce na svých penězích co nejvíc vydělat.

.

BP.com: Modelový příklad: Jsem klient banky "z velké čtyřky", ve své bance jsem permanentně spíše nespokojený než spokojený, ale ještě nikdy jsem se nerozhoupal k tomu, abych banku vyměnil. Jaké 3 hlavní devizy byste vyjmenoval, abyste mě přesvědčil zkusit ZUNO?

Všechno online – vše vyřídíte pár kliky myší, kdekoliv, kdykoliv. Vždy dopředu víte, za co platíte – náš online banking vám cenu ukáže před každou transakcí. Denní úročení spoření – úroky z vašich úspor vám připíšeme každý den – nejen, že ve výsledku víc vyděláte, ale ještě tím můžete ušetřit na dani.

.

BP.com: Řada bank při vstupu na trh přijde s poutavou nabídkou, zajímavým portfoliem, proklientskou poplatkovou politikou, které však postupně upravuje směrem k "tržnímu standardu". ZUNO láká na 6M termínovaný vklad za 3,5 % p.a. Ale co dál, budete současnou nabídku služeb měnit? Jak těžká bude u Vás volba mezi tržním podílem a ziskovostí – prozradíte něco ze střednědobé strategie banky?

Otevřeně říkáme, že v případě 6M Vkladu jde o dočasnou nabídku, jako dárek na uvítanou pro naše klienty. Ale podívejte se i na další produkty, i tam jsou velmi solidní sazby. A to je naše dlouhodobá strategie – poskytovat klientům top úroky na spoření a vkladech. To znamená, držet se s nabídkou vždy na špici trhu, tedy mezi nejlepší trojkou. Dlouhodobě.

.

BP.com: Zatím nabízíte jen depozitní produkty. Mohou se klienti postupně těšit na rozšiřování nabídky, například o kontokorenty, spotřební úvěry, případně hypotéky? A kdy?

Na dalších produktech už intenzivně pracujeme. V první vlně přijdou právě spotřební půjčky, kontokorenty, kreditní karta. Jaké přesně budou jejich parametry a kdy je spustíme, to si zatím necháme pro sebe.

.

BP.com: V září se na trh chystá další nová nízkonákladová banka. Brali jste na to při plánování vstupu na trh (zejm. termínu) ohledy? 

Samozřejmě. A už se na novou konkurenci těšíme.

BP.com: Kde byste chtěl banku ZUNO na trhu vidět za rok?

Chceme dostát svému, tzn. být stale online, přinášet jednoduchost a TOP úroky. A k tomu ještě něco navíc: chceme být sice online, ale se zapálenými a vstřícnými lidmi za tou zdí, která se jmenuje internet.

. BP.com: A za pět let?

Doufám, že respektovanou bankovní značkou, která se bude každý den bavit se svými zákazníky – ti budou i nadále “bankovat” neobtěžováni, v jednoduchém online světě, se stále velmi atraktivními podmínkami. A ostatní? Snad už budeme v černých číslech a bude nás to pořád bavit!

.

BP.com: Prozradíte, u které banky máte účet Vy osobně?

Nepřekvapím Vás. V ZUNO, a v Raiffeisenbank.



Pro klienty zůstaneme atraktivní dlouhodbě, to slibuji, řekl nám ředitel ZUNO Miroslav Střihavka

Zajímavé
Asi to u nich prece jen zkusim......
Diskutovat (6)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16637171408

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,1670
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4820
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8250
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3780
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,7300
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4150
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0573
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více