Životní situace:
Jak a kde se bránit před nepoctivými obchodníky

Odmítl obchodník, banka nebo pojišťovna naši reklamaci a uvedl, že jsme si vadu způsobili sami, zboží nevhodně používali, nebo jsme provedli něco, kvůli čemu nám banka či pojišťovna strhla poplatek?




Nevzdávejme se. Obchodníci i finanční instituce velkou část reklamujících zákazníků eliminují, aniž by je to stálo větší úsilí. Počítají totiž s tím, že po odmítnutí reklamace, většina klientů už přestane bojovat a nepříjemnou skutečnost přijmou jako fakt. Komu by se také chtělo kvůli „pětistovce“ soudit a zrovna u nás? To potvrdil i výzkum Evropské komise. Když obchodník reklamaci zamítne, Češi se s tím jednoduše smíří. Podle této studie téměř 75 % Čechů už dál nic nepodnikne. V tomto ohledu jsme na „pěkném“ předposledním místě před Řeky, kteří mají zjevně úplně jiné starosti. Bránit se můžeme u soudu, u ČOI, u Energetického regulačního úřadu, u Českého telekomunikačního úřadu, u finančního arbitra nebo u ČNB podle toho, na jaké zboží či službu reklamaci podáváme.





Nenašli jste v životních situacích řešení svého problému?

Zeptejte se našich poradců