Po téměř dvanácti letech úspěšného fungování Negativních registrů SOLUS přichází na trh i Pozitivní registr SOLUS. Jako první jej začali používat Cetelem a Home Credit.
Doposud byl SOLUS synonymem pro registr dlužníků. Členské společnosti v jeho registrech sdílely data o klientech, kteří neplnili své smluvní závazky. Nyní ale SOLUS přichází i s Pozitivním
registrem, který bude zahrnovat informace o všech stávajících závazcích klientů a měl by tak sloužit k ještě lepšímu posouzení jejich bonity u vybraných služeb. „Ze strany sdružení
SOLUS tak reagujeme na poptávku členů po rozšíření dostupných dat i o pozitivní informace. Souvisí to s rostoucím tlakem na prověřování bonity klientů, kteří u našich členů žádají o nové
služby,“ říká Luděk Čermák, předseda Rady sdružení SOLUS a odkazuje se i na Zákon o spotřebitelských úvěrech, který od počátku letošního roku striktně vyžaduje posouzení bonity klienta, a to i
s nahlédnutím do databází sloužících k posouzení této úvěruschopnosti. Pozitivní registr má žadateli o službu pomoci doložit, že své stávající závazky plní řádně. V Pozitivním
registru bude uvedena informace o výši a typu závazku, době trvání smluvního vztahu a průběhu plnění smluvních závazků. „Pozitivní registr přináší o klientovi kompletní informaci. Zjednodušeně
řečeno, pokud záznam v Negativním registru ukazuje na aktuální nebo nedávnou neschopnost dostát smluvnímu závazku, pak pozitivní záznam v Pozitivním registru ukazuje, že se klient při
plnění svých dosavadních závazků osvědčil,“ vysvětluje Luděk Čermák. Neplatí to ale stoprocentně, jak dodává: „Pozitivní registr může na klienta prozradit i to, že sice všechny své stávající
závazky doposud plní řádně, ale má jich tolik, že je nepravděpodobné, aby s ohledem na svůj disponibilní příjem uvedený v žádosti zvládl další. Odpovědné úvěrování je jednou
z hlavních priorit členů sdružení SOLUS.“ V rámci pilotního provozu již Pozitivní registr začali využívat první uživatelé, a to společnosti Cetelem a Home Credit. Dalších 17
společností již zahájilo sběr potřebného souhlasu klientů. Stejně jako u Negativního registru je i u toho Pozitivního nutnost získat souhlas klienta se zařazením jeho dat do registru. Podobně je pak
nutné získat souhlas klienta i v případě, kdy se chce člen sdružení SOLUS na informace o klientovi uvedené v registru podívat. Všechny registry pro sdružení SOLUS spravuje Společnost
pro informační databáze, která pro SOLUS vytvořila i Registr neplatných dokladů a Insolvenční registr a v současné době připravuje službu ověřování telefonních čísel a Registr třetích stran.
Technickým zpracovatelem dat je Global Payments Europe.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16605892368
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1670 | |
1 USD | 23,4820 | |
1 PLN | 5,8250 | |
1 GBP | 29,3780 | |
1 CHF | 25,7300 | |
100 HUF | 6,4150 | |
1 RON | 5,0573 |
Zprávy z devizového trhu
- Americká ekonomika zpomaluje, středem pozornosti zůstává inflace
26. 04. 2024 - Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024