Visa Europe:
V regionu střední Evropy patří Česká republika k zemím, v nichž je užívání platebních karet nejrozšířenější


11. 03. 2013  15:49     tz     komentáře (0)

Podle průzkumu společnosti Visa Europe, který se uskutečnil v polovině loňského roku se dvěma tisíci respondenty, debetní kartu vlastní 93% českých klientů bank, z nichž 73% ji běžně používá k výběrům z bankomatu, nebo    pro platbu u obchodníků, zatímco 11% ji u sebe nenosí vůbec. Česká republika je sice lídrem v užívání platebních karet ve střední Evropě, ovšem v porovnání se západní Evropou je na tom o něco hůře. O to větší má však podle společnosti Visa Europe potenciál.

Visa Europe:  V regionu střední Evropy patří Česká republika k zemím, v nichž je užívání platebních karet nejrozšířenější




Průzkum dále prokázal, že většina Čechů preferuje pouze jednu banku, u které si vedou svůj účet. Tento fakt potvrzuje i zjištění průzkumu, podle něhož cítí zákazníci ke svým vybraným bankám silnou loajalitu. Výsledky také ukázaly, že čeští klienti při velkých nákupech potravin platí v 57% případů debetní kartou, 38% nakupujících platí v hotovosti a pouze 5% z nich provádí platbu kartou kreditní. Studie, která proběhla v celé řadě regionů Čech, Moravy         i Slezska, také zjistila, že klienti bank mají u sebe běžně v průměru 1054 Kč v hotovosti.
Finanční chování – Čeští klienti bank jsou podle průzkumu společnosti Visa Europe rozumní a upřednostňují život v rámci svých možností namísto půjček. Česká populace má velmi obezřetné finanční chování a klade důraz na úspory. Většina respondentů průzkumu se domnívá, že si dovede uhlídat své finance a umí předcházet dluhům. Pouze 9% dotázaných přiznalo, že nemá problém si peníze půjčit, pokud by se díky tomu výrazně zlepšil jejich životní styl. Peníze jako finanční ochranu pro budoucnost si šetří 70% respondentů.
Úspory – Je překvapivé, že i mladší generace dnes nakládá s penězi opatrně - více než třetina mladých lidí věnuje pozornost úsporám a plánuje své nákupy. Lidé ve věku 25
až 34 let jsou půjčkám otevřeni o něco více, než je celkový český průměr. Podle očekávání vykazují lidé s vyššími příjmy i větší sklon k úsporám (57%) a také častěji plánují své útraty (47% z nich). U klientů, kteří plánují dopředu, je pak třikrát vyšší pravděpodobnost, že si zavedou spořící účet. Z průzkumu také vyplynulo, že držitelé vyššího počtu karet jsou sofistikovanější v oblasti plánování dopředu. Naproti tomu méně než 20% klientů bank si vůbec neplánuje rodinný rozpočet do budoucna.
Pokud se Češi rozhodnou uzavřít některý z bankovních či rodinných úvěrů, vedou je k tomu nejčastěji rodinné důvody nebo zásadní změny v jejich životě.
Kreditní karty vlastní podle průzkumu v České republice pouze 16% zákazníků bank. Potvrzuje se, že tento typ karty na zdejší trh ještě dostatečně nepronikl. Nejčastěji jsou jejich majiteli lidé mezi 35 až 49 roky. Vlastnictví kreditní karty úzce souvisí s pracovním poměrem. Až 24% klientů, kteří mají svůj podnik, je držiteli kreditní karty. Majitelé “kreditky” také častěji nakupují online (22%) a využívají služeb internetového bankovnictví (20%). Kreditní kartou rovněž disponují lidé, kteří mají hypotéky (32%) nebo si zavedli kontokorentní úvěr (28%).
Průzkum společnosti Visa Europe dále zjistil, že Češi považují nákup bytu či domu za nejdůležitější investici. Z ostatních typů investic překročily hranici 20% jen pojištění vázané na investiční spoření a soukromé spoření na penze (30%). Klienti, kteří jsou držiteli více než čtyř platebních karet, mají mnohem větší sklon vlastnit další typy investičních produktů, než činí současný průměr na trhu.



Visa Europe: V regionu střední Evropy patří Česká republika k zemím, v nichž je užívání platebních karet nejrozšířenější

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

21035917304

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

655


ČÍSLO TÝDNE - 655 právě tolik bylo vyhlášeno bankrotů tuzemských podnikatelů jen v průběhu června tohoto roku. Jedná se o nejvyšší počet bankrotů za celý rok. Podnikatelé krachují zejména z důvodu postižení koronavirovou krizí. Ohroženi jsou podnikatelé podnikající v automobilovém průmyslu či turistických službách.


Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více