Tituly Nejlepší banka i Nejlepší pojišťovna letos zůstaly v jedné finanční skupině
27. 06. 2010 13:27
Vratislav Kopačka
komentáře (0)
Více než tisícovka dat z nabídky bankovních a pojišťovacích produktů, služeb a ekonomických ukazatelů rozhodla o vítězích druhých ročníků soutěží Nejlepší banka 2010 a Nejlepší pojišťovna 2010. Hlavní titul si mezi bankami odnesla ČSOB, klientsky nejpřívětivější bankou je Raiffeisenbank. V soutěži pojišťoven dominovala ČSOB Pojišťovna, ocenění za klientský přístup si odnesla Kooperativa. V inovátorské kategorii zvítězila mezi bankami Saxo bank a mezi pojišťovnami Allianz.
Banky a pojišťovny jsou v rámci této soutěže hodnoceny jak z pohledu klientského přístupu – nejvyrovnanější a cenově nejvýhodnější nabídky produktů a služeb - tak i z hlediska hospodářských
výsledků, které dokládají finanční stabilitu společnosti. Na druhém místě se v celkovém bankovním žebříčku umístila UniCredit Bank, třetí pozici obsadila Raiffeisenbank. Druhé místo
v soutěži pojišťoven náleží Kooperativě, třetí místo získala pojišťovna Allianz. Pro zákazníky bank a pojišťoven jsou zajímavé výsledky hodnocení z pohledu klientů, v rámci
něhož byla sledována šíře a výhodnost produktů, služeb, ale i dostupnost a komunikace sledovaných finančních institucí. Za klientsky nejpřívětivější Raiffeisenbank se na druhém místě umístila
Poštovní spořitelna a na místě třetím GE Money Bank. Ve stejné kategorii mezi pojišťovnami druhé místo za vítěznou Kooperativou připadlo České pojišťovně a místo třetí Slavii pojišťovně.
Analytický tým soutěží Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna porovnával u deseti bank s největší škálou produktů a služeb náklady na vedení běžného účtů u pěti typů klientů, 11 druhů úrokových
sazeb, zmapoval 63 produktů, 29 služeb a prověřil také komunikaci pracovníků bank přímo na pobočkách (mystery shopping). U pojišťoven byla porovnávána výše pojistného v pěti oblastech, a
zhodnocena nabídka 32 produktů a šesti služeb. Komunikace finančních ústavů byla vyhodnocena na základě několika vln testu elektronické komunikace (mystery mailing), a zkušebních informačních
telefonátů (mystery calling). Dostupnost bank a pojišťoven byla hodnocena nejen podle počtu poboček, ale také z pohledu otevíracích hodin, on-line možností elektronického bankovnictví nebo
bankomatů. Jednotlivých žebříčků tak vzniklo mnohem více. Velká pozornost byla věnována propočítacímu mechanismu, na jehož základě byli určeni vítězové soutěží. Výzkumná agentura STEM/MARK
zjišťovala na základě odpovědí 957 respondentů preference klientů v oblasti úrokových sazeb, komunikace a dostupnosti. Tyto preference pak byly přepočteny do vah, dle kterých byly vybrané
oblasti hodnoceny. Design, obsah a technické řešení internetových stránek vyhodnotila pro soutěže expertní společnost e-FRACTAL. Do soutěží byly zapojeny i banky a pojišťovny, které
určily váhy hodnocení u jednotlivých typů klientů, důležitosti jednotlivých druhů pojištění i hlavních oblastí hodnocení. „Je pro nás velká čest, že jsme se již podruhé mohli stát
partnerem soutěží Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna. Tyto soutěže přispívají ke zlepšení poskytovaných produktů a služeb na bankovním a pojišťovacím trhu. Mohou totiž naznačit, kam se obor ubírá a
jak se mění preference zákazníků. Finanční instituce pak mohou lépe reagovat a přizpůsobit svoji nabídku. Zároveň soutěže usnadní orientaci na trhu běžným klientům a široké veřejnosti,“ sdělil
Pavel Závitkovský, Partner odpovědný za oblast bankovnictví ve společnosti KPMG Česká republika.
3. GE Money Bank
Ceny pro inovátory
Letos byly podruhé vyhlášeny i speciální kategorie Bankovní inovátor 2010 a Pojišťovací inovátor 2010. Do této kategorie banky a pojišťovny samy nominovaly své produkty, služby nebo přístup, který považují ve srovnání se svou konkurencí za výjimečný. Tato speciální ocenění dávají jasně najevo, jak banky a pojišťovny reagují na klientské potřeby a zda jim dostatečně přizpůsobují svou nabídku služeb. O vítězi rozhodovala veřejnost hlasováním na webových stránkách www.nejbanka.cz. Bankovním inovátorem 2010 se stala Saxo bank se svým produktem Saxo trader, který nabízí online přístup pro investování na burze. V oblasti pojišťovnictví bylo jako nejvíce inovativní zvoleno komplexní rizikové pojištění pro jednotlivce i rodiny PRO život, které nabízí pojišťovna Allianz. „Zejména v posledním roce se ukazuje, že jedním z hlavních strategických cílů společností nejen z finančního sektoru je zlepšení schopnosti porozumět chování klientů a samozřejmě i mít schopnost na základě tohoto poznání jednat. To znamená být schopen zavést odpovídající obchodní model postavený na správně vyvážené kombinaci produktů, distribučního mixu, pokročilé segmentace klientů, firemní kultury a mediálního obrazu. A k tomuto cíli vedou právě inovativní myšlení a technologie, tedy pokud jdou ruku v ruce,” dodává Pavel Šiška, obchodní ředitel IBM Česká republika pro finanční sektor.
Výsledky soutěže Nejlepší banka 2010:
Nejlepší banka 2010
1. ČSOB 2. UniCredit Bank 3. RaiffeisenbankKlientsky nejpřívětivější banka 2010:
1.Raiffeisenbank 2. Poštovní spořitelna3. GE Money Bank
Výsledky soutěže Nejlepší pojišťovna 2010:
Nejlepší pojišťovna 2010
1. ČSOB pojišťovna 2. Kooperativa 3. AllianzKlientsky nejpřívětivější pojišťovna 2010:
1. Kooperativa 2. Česká pojišťovna 3. Slavia pojišťovna
Bankovní inovátor 2010: Pojišťovací inovátor 2010:
Saxo bank – produkt Saxo trader Allianz - produkt PRO životDalší články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
16579186528
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1530 | |
1 USD | 23,4390 | |
1 PLN | 5,8215 | |
1 GBP | 29,3325 | |
1 CHF | 25,6725 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0539 |
Zprávy z devizového trhu
- Americká ekonomika zpomaluje, středem pozornosti zůstává inflace
26. 04. 2024 - Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024