Vyhledávání


5 situací, ve kterých se vám půjčka skutečně vyplatí

Sjednání půjčky je v dnešní době jednodušší než vyřízení nové občanky. Vše zvládnete vyřídit online a peníze si navíc můžete nechat poslat na účet, takže kvůli ní v podstatě ani nemusíte vytáhnout paty z domu.


Co si představit pod pojmem „mimo obchodní prostory“?

Obchodním prostorem je místo, kde podnikatel trvale nebo obvykle provozuje svou podnikatelskou činnost, ať už se jedná o kamennou prodejnu, stánek na trhu, nebo i prodejní automat.


Co se děje po odstoupení od smlouvy po telefonu?

V důsledku odstoupení se smlouva ruší. Vaší povinností je vrátit prodávajícímu zboží, nejpozději do 14 dnů, náklady na zaslání zboží nesete vy.


Jak by mělo odstoupení od smlouvy po telefonu vypadat?

Základním pravidlem je, že prodávající se musí o vašem rozhodnutí od smlouvy odstoupit dozvědět. Nestačí tedy pouze zboží nepřevzít.


Může mi podnikatel vrátit jen část zaplacené ceny ze smlouvy po telefonu?

V podstatě ano. Podnikatel je povinen vám v důsledku odstoupení vrátit veškeré peněžní prostředky, které od vás obdržel.


Jak se počítá lhůta pro odstoupení od smlouvy po telefonu?

Klíčový je okamžik převzetí zboží, nikoli samotné uzavření smlouvy. Následující den potom, co jste zboží převzali, je prvním dnem 14denní lhůty.


V jakých případech nemohu od smlouvy po telefonu odstoupit?

Zákon stanoví výjimky, kdy není možné od smlouvy do 14 dnů odstoupit, ani když se jedná o smlouvu uzavřenou po telefonu.


Kdy mohu od smlouvy uzavřené po telefonu odstoupit?

Je vaším právem od smlouvy uzavřené po telefonu odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Nesmí se však jednat o situaci, kdy je to zákonem vyloučeno.


O čem mě musí podnikatel informovat?

Hned na začátku telefonického hovoru vám podnikatel musí sdělit základní údaje o sobě, především jméno a příjmení nebo název, a z jakého důvodu vás kontaktuje.


Mám si dát pozor na dárky nabízené po telefonu?

Ano. První dárek, který je často zdarma či za cenu poštovného, bývá obvykle následován dalšími opakujícími se zásilkami, které jsou však již zpoplatněny.


Lze po telefonu uzavřít smlouvu?

Ano. Smlouvu můžete uzavřít i ústně, bez toho abyste něco podepisovali.


Co se děje po odstoupení od smlouvy o digitálním obsahu?

V důsledku odstoupení se smlouva ruší.


Jak by mělo odstoupení od smlouvy o digitálním obsahu vypadat?

Základním pravidlem je, že podnikatel se musí o vašem rozhodnutí od smlouvy odstoupit dozvědět.


Může mi podnikatel vrátit jen část zaplacené ceny za digitální obsah?

Ne. Když si objednáte digitální obsah a neodsouhlasíte jeho poskytnutí dříve než po uplynutí lhůty 14 dnů, během níž nakonec právo odstoupit od smlouvy využijete, je povinností podnikatele vám vrátit celou zaplacenou částku.


Jak se počítá lhůta pro odstoupení od smlouvy o digitálním obsahu?

Lhůta pro odstoupení od smlouvy běží od okamžiku uzavření smlouvy.


V jakých případech nemohu od smlouvy o digitálním obsahu odstoupit?

Jakmile je vám digitální obsah zpřístupněn, právo na odstoupení ztrácíte.


Kdy mohu od smlouvy o digitálním obsahu odstoupit?

Pokud si přes internet objednáte digitální obsah (např. e-knihu), která vám byla pouze online zpřístupněna, je třeba počítat s tím, že právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů máte jen za určitých podmínek.


Co je vlastně digitální obsah?

Skladba vašeho oblíbeného interpreta, mobilní aplikace, registrace v internetové seznamce, seriál online, počítačová hra, program, e-kniha a podobně, pokud vám byly zpřístupněny pouze online, bez toho, aniž by vám je podnikatel dodal na CD, DVD, USB flash disku nebo jiném tak zvaném hmotném nosiči.


Internetový prodej: Co se děje po odstoupení od smlouvy?

V důsledku odstoupení se smlouva ruší. Vaší povinností je vrátit prodávajícímu zboží, nejpozději do 14 dnů, náklady na zaslání zboží nesete vy. Prodávající nemůže požadovat žádné poplatky za znovu uvedení zboží do prodeje.


Internetový prodej: Jak by mělo odstoupení od smlouvy vypadat?

Základním pravidlem je, že prodávající se musí o vašem rozhodnutí od smlouvy odstoupit dozvědět. Nestačí tedy pouze zboží nepřevzít.


Internetový prodej: Může mi prodávající vrátit jen část kupní ceny?

V podstatě ano. Prodávající je povinen vám v důsledku odstoupení vrátit veškeré peněžní prostředky, které od vás obdržel. Zároveň však může požadovat náhradu za opotřebení či poškození zboží, které mu zasíláte zpět.


Internetový prodej: Jak se počítá lhůta pro odstoupení od smlouvy?

Klíčový je okamžik převzetí zboží, nikoli samotné uzavření smlouvy. Následující den potom, co jste zboží převzali, je prvním dnem 14denní lhůty. Pokud její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, lhůta končí nejbližší následující pracovní den.


Internetový prodej: V jakých případech nemohu od smlouvy odstoupit?

Zákon stanoví výjimky, kdy není možné od smlouvy do 14 dnů odstoupit, ani když se jedná o smlouvu uzavřenou přes internet.


Internetový prodej. Kdy mohu od smlouvy odstoupit?

Je vaším právem od smlouvy uzavřené přes internet odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Nesmí se však jednat o situaci, kdy je to zákonem vyloučeno.


Jak fungují slevové portály?

Slevové portály zpravidla nabízejí vouchery nebo také slevové kupony, na jejichž základě můžete požadovat zboží nebo službu u jiného podnikatele. Objednáním voucheru nastává situace, v níž figurují tři osoby – kromě vás, je to provozovatel slevového portálu a podnikatel, u nějž následně voucher uplatňujete.


Co když nakoupím v zahraničním e-shopu?

Pokud si pro uskutečnění svého nákupu vyberete zahraniční e-shop, je třeba počítat s tím, že zde mohou platit jiná pravidla například ohledně zákonné odpovědnosti prodávajícího za vady nebo odstoupení od smlouvy. Před učiněním závazné objednávky je vhodné vždy zjistit, kdo je provozovatelem e-shopu.


O čem mě musí podnikatel při nákupu přes internet informovat?

Vždy, když uzavíráte smlouvu v postavení spotřebitele, je podnikatel povinen vám sdělit informace o sobě (název, IČO, sídlo a kontaktní údaje), o ceně a vlastnostech zboží, služby nebo digitálního obsahu, správném užívání zboží, udržování, jakož i o riziku jeho nesprávného užití a údržby, dále o způsobu platby, možnostech dodání a případných nákladech.


Musí mi podnikatel při nákupu na internetu potvrdit objednávku?

Ano. Po dokončení a obdržení vaší objednávky je podnikatel povinen vám potvrdit její přijetí.


Na co pamatovat v průběhu objednávky přes internet?

Než se vůbec pro objednávku v konkrétním e-shopu rozhodnete, je vhodné vyhledat si na internetu zkušenosti jiných zákazníků a pročíst si všeobecné obchodní podmínky.


Na koho se mohu obrátit?

Dozor nad poctivostí prodeje, dodržováním informační povinnosti o vlastnostech prodávaného zboží a o jeho ceně, o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) a dalších povinností prodávajících vykonává ČOI.


Sekce obsahuje celkem 406 článků. Výše vypsáno 121 - 150